نسخه چاپی

كمك 40 میلیون دلاری آمریكا به مخالفان اسد

عکس خبري -کمک 40 ميليون دلاري آمريکا به مخالفان اسد

وزیر خارجه آمریكا روز چهارشنبه در جمع وزیران خارجه كشورهای حامی مخالفان دولت سوریه، گفت واشنگتن تا زمانی كه «بشار اسد» در قدرت باشد، به حمایت از مخالفان ادامه می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع نمایندگان کشورهای حامی مخالفان نظام سوریه، گفت آمریکا تا زمانی که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در قدرت باشد، به حمایت از مخالفان وی ادامه می‌دهد.

دیروز وزیران خارجه کشورهای مخالف سوریه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گردهم آمدند. انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه و عربستان کشورهای حاضر در این نشست بودند.

وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این نشست با اشاره به رأی مثبت هفته گذشته کنگره آمریکا به طرح تسلیح و تقویت بیش از پیش مخالفان «میانه‌رو» سوریه، گفت: «ما علنا آموزش و تسلیح را آغاز کرده‌ایم. مقداری زمان برد تا به اینجا برسیم، اما حالا رسیده‌ایم و این بسیار مهم است، به خصوص حالا که علیه داعش وارد عمل شده‌ایم.»

وی افزود: «مخالفان میانه‌رو سوریه، ما امروز پشت سر شما ایستاده‌ایم. ما در تمام این سال‌ها پشت شما بودیم... ما همچنان تا زمانی که داعش به عنوان یک تهدید باقی ماند و اسد در قدرت باشد، کنار شما می‌مانیم.»

«جان کری» در بخش دیگری از این نشست اعلام کرد که آمریکا 40 میلیون دلار دیگر به مخالفان سوریه کمک می‌کند. به گفته وی، 15 میلیون دلار از این مبلغ صرف خرید تجهیزات ارتباطی، وسایل نقلیه، غذا و دیگر ملزومات گروه‌های مسلح شده و 25 میلیون دلار آن برای افزایش توان مخالفان در اداره مناطق تحت کنترل، هزینه می‌شود.

در طول بیش از سه سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در نشست روز چهارشنبه میلیون‌ها دلار به گروه‌های مسلح فعال در سوریه کمک کرده‌اند. واشنگتن می‌گوید دولت سوریه مقصر شکل‌گیری گروه‌های تروریستی نظیر «داعش» است. آمریکا به بهانه مبارزه با این گروه، از حدود دو ماه قبل اقدام نظامی در خاورمیانه را از سر گرفته و از هفته گذشته دامنه آن را به سوریه گسترش داد.

۱۳۹۳/۷/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...