نسخه چاپی

آمریكا دستگیری دو رهبر مخالفان ونزوئلا را محكوم كرد

آمریكا اواخر دیروز (سه شنبه به وقت محلی) بازداشت دو نفر از رهبران مخالف دولت ونزوئلا را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، کاخ سفید در بیانیه ای افزود: آمریکا این اقدام دولت مادورو را محکوم می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: لئوپولدو لوپز و آنتونیو لدزما زندانیان سیاسی هستند که توسط حکومت فعلی ونزوئلا بطور غیرقانونی زندانی هستند. واشنگتن، نیکلاس مادورو را شخصا مسئول سلامت و امنیت این دو مقام برجسته مخالفان می داند. ما بار دیگر درخواست خود را برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ونزوئلا اعلام می کنیم.
پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا نیز از بازداشت دو تن از رهبران مخالف دولت ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.
'فرانسیسکو پالمیری' یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: 'بازداشت لئوپولدو لوپز و آنتونیو لدزما آن هم در زمانی که در حصر خانگی بودند، گام دیگر دولت ونزوئلا برای وخیم تر کردن اوضاع در این کشور است.
وی افزود: واشنگتن به هیچ عنوان این اقدام دولت کاراکاس را نمی پذیرد و به شدت از آن ابراز نگرانی می کند چرا که این تصمیم، می تواند درگیری و خشونت های جاری در ونزئلا را وارد مرحله ای جدید کند.

** کانادا بازداشت دو مخالف ونزوئلایی را محکوم کرد
همچنین وزارت امور خارجه کانادا نیز دستگیری دو رهبر مخالفان را در ونزوئلا بشدت محکوم کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه کانادا آمده است: کانادا بشدت در مورد زندانی شدن غیر قانونی دو مقام مخالفان اعلام خطر می کند. کانادا خواستار آزادی فوری این دو نفر و همچنین تمامی زندانیان سیاسی است.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دو مقام شناخته شده مخالفان دولت ونزوئلا پس از دستگیری به زندان منتقل شدند.
دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرد که این دو مقام مخالفان به دلیل نقض شرایط زندان خانگی با اظهار نظرهای سیاسیشان به زندان بازگشتند.
لوپز نیز در ویدیویی که پیشتر ضبط شده بود و پس از بازگشت به زندان منتشر شد، از حامیانش خواست تا به مبارزه با دولت مادورو ادامه دهند.
وی افزود: ما نباید دست از مبارزه بکشیم. ما نباید هرگز تسلیم شویم.
آنتونیو گوترس دبیر کل سازمان ملل نیز از دولت مادورو خواست تا در راستای کاهش تنش ها گام بردارد و به دنبال راههایی برای مذاکرات سیاسی باشد.
به گزارش ایرنا، این دو رهبر مخالف دولت ونزوئلا در حالی دستگیر شده اند که مخالفان در این کشور بر تداوم اعتراض ها علیه مادورو و دولتش تاکید داشته اند. مخالفان اعلام کرده اند که انتخابات مجلس موسسان را به رسمیت نمی شناسند و مدعی هستند که مادورو با تشکیل مجلس موسسان به دنبال تثبیت قدرت خود است.
رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که بیش از 41 درصد از مردم این کشور در انتخابات تاریخی مجلس موسسان شرکت کردند.
انتخابات مجلس موسسان در حالی روز یکشنبه در ونزوئلا برگزار شد که هدف این مجلس اعمال تغییرات در قانون اساسی این کشور است.
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرده است برگزاری این انتخابات تنها راه حل چالش ها در کشوری است که با بدترین مشکلات اقتصادی و سیاسی چند دهه اخیر به دنبال کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین نرخ تورم بالا دست و پنجه نرم می کند.
مادورو طرح این مجلس را برای نجات از وضعیت بحرانی ابداع کرد. مخالفان دولت مدعی هستند که مادورو در نظر دارد از طریق این مجلس، اراده و خواسته‌های خود را بدون مزاحمت مخالفان به اجرا برساند. با توجه به این که مخالفان وی انتخابات را تحریم کرده‌اند و فقط طرفدارانش به پای صندوق خواهند رفت، پیروزی مطلق مادورو در انتخابات به نظر بدیهی می‌آید.

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...