نسخه چاپی

80 هزار هواپیما در حریم هوایی ایران شناسایی شدند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: ما امروز می‌توانیم در نقطه‌ای پرنده‌ای را كشف و هواپیماها و جنگنده‌های متجاوز را غافلگیر كنیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه نشست پیشکسوتان در جمع خبرنگاران در رابطه با دستاوردهای رونمایی شده در 31 شهریور ماه جاری گفت: رادار فتح 2 قابلیت اتفاق به سامانه‌های موشکی دارد این رادار قابلیت تاکتیک دیجیتالی اینفورمی را داراست و کاملا دیجیتال است که تمامی این‌ها را می‌تواند به کنسول‌ها ارسال کرد که قابلیت درگیری همزمان را دارند.

وی در رابطه با پهپاد صادق 1 اظهارداشت: این پهپاد می‌تواند شبکه یکپارچه را منسجم‌تر کند و ما باید به مرحله‌ای برسیم که هرآنچه دیده‌بان می‌بیند رادار کشف کرده و سامانه‌های شنود ما شناسایی کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: امروز این افتخار را داریم که سامانه رتس(دستیار فرمانده) و سامانه هادی می‌توانند اطلاعات راداری، شنود و کشف را به صدها کیلومتر دورتر از محل استقرار آنها ارسال کنند و در حقیقت جمع نیروهای انسانی ما در امان می‌ماند.

امیر اسماعیلی بیان داشت: ما امروزه این ادعا را داریم که در نقطه‌ای می‌توانیم پرنده‌ای را کشف کنیم و درگیر شویم که انتظار آن نمی‌رود و آنچه را که ما به هواپیماها و جنگنده‌ها و متجاوزان هدیه می‌کنیم غافلگیری صددرصد است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با استفاده از پهپادهای سپاه برای مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی‌ گفت: ایجاد مزاحمت را برای هواپیماهایی داریم که به مرزهای آبی و خاکی‌ ما نزدیک می‌شوند این ایجاد مزاحمت در راستای 4 مأموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام است که هر کشوری حق دفاع از خود را دارد که صرفا این تحرکات یکی از تاکتیک‌های ما که به صورت مشترک با سپاه از هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های موشکی استفاده می‌کنیم تا از تجاوز هواپیماهای متخاصم به کشور جلوگیری کنیم که این قبیل اقدامات، اقدامات بازدارنده است.

۱۳۹۳/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...