نسخه چاپی

توزیع شیر رایگان در مدارس كاهش یافت

معاون وزیر آموزش و پرورش چندی پیش از توزیع ۱۲۰ نوبت شیر رایگان در مدارس خبر داده بود در حالی كه اكنون تعداد دفعات توزیع شیر به ۷۰ نوبت كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، توزیع شیر رایگان در مدارس هم شرایط خاصی پیدا کرده است و هنوز مشخص نیست که آیا دانش‌آموزان در مهر و در شروع سال تحصیلی جدید شیر رایگان می‌نوشند یا خیر.

سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در دوم شهریور ماه برگزار شد، با اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس کشور گفت: طرح شیر رایگان در مدارس از مهر اجرایی می‌شود و اعلام می‌کنیم 120 نوبت شیر به صورت رایگان در مدارس توزیع می‌شود و هیچ مشکلی برای سال تحصیلی 94-93 نداریم.

همچنین بطحایی در گفت‌وگویی که 30 شهریور ماه بر روی پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد، گفت: «توزیع 70 نوبت شیر 2،5 درصد چربی در بسته 200 سی سی برای هر دانش‌آموز و نظارت بر کیفیت شیر توسط مراجع مربوطه از نکات مهم و برجسته این طرح است.»

این دو اظهار نظر در عرض یک ماه نشان می‌دهد که ابتدا قرار بود 120 نوبت شیر در مدارس توزیع شود و حالا این عدد به 70 نوبت کاهش پیدا کرده است، اما نکته دیگر زمان توزیع شیر است.

از طرفی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که از مهر کار توزیع شیر رایگان در مدارس اجرایی می‌شود، اما 29 شهریورماه بود که حسین چمنی، مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: «مهر ماه شیر رایگان در مدارس توزیع نمی‌شود.»

این اتفاقات مبیّن این است توزیع شیر رایگان در مدارس وضعیت مشخصی ندارد و باید منتظر بود و دید در نهایت چه اتفاقاتی در این باره رقم خواهد خورد.

این اخبار قدری وضعیت توزیع شیر در مدارس را پیچیده کرد، اما پس از این خبرها بود که خبرگزاری فارس به پیگیری پیرامون آخرین وضعیت شیر رایگان در مدارس پرداخت؛ ابتدا هیچ فردی در معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش حاضر به مصاحبه نشد و قائم مقام معاون وزیر حاضر به پاسخگویی نبود و حتی فردی که پیش از این نام او به عنوان دبیر کمیته ملی شیر مدارس مطرح بود نیز با داشتن اطلاعات کافی، اما حاضر به پاسخگویی نشد.

سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود شیر رایگان از مهر در مدارس توزیع نخواهد شد، آیا این خبر صحت دارد؟»، اظهار داشت: من خبر ندارم؛ چه زمانی چنین چیزی اعلام شده است.

وی افزود: در حال دنبال کردن کار هستیم و به محض اینکه اعتبار شیر مدارس را دریافت کنیم توزیع شیر را آغاز خواهیم کرد.

بطحایی در پاسخ به این پرسش که «پس از دریافت اعتبارات لازم تعداد دفعات شیر تغییری نخواهد داشت؟»، گفت: انشاالله؛ به محض اینکه اعتبار را دریافت کنیم کار توزیع آغاز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص این موضوع که «آیا توزیع شیر در مهر انجام می‌شود؟»، تصریح کرد: نمی دانم؛ امیدواریم اعتبارات لازم دریافت شود و شیر را توزیع کنیم.

به گزارش فارس، ظاهراً هنوز اعتبارات مربوط به شیر مدارس هم تأمین نشده است و تا زمانی که دولت اعتبارات این موضوع را تأمین نکند دانش‌آموزان از نعمت نوشیدن شیر بی بهره خواهند بود اما نکته حائز اهمیت‌تر کاهش دفعات توزیع شیر از 120 نوبت به 70 نوبت است.

امیدواریم هر چه زودتر وضعیت اعتبارات و دفعات توزیع شیر رایگان در مدارس مشخص شود تا دانش‌آموزان مشکلی در این باره نداشته باشند.

۱۳۹۳/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...