نسخه چاپی

تروریست های اروپایی در عراق و سوریه

هماهنگ كننده اروپایی مبارزه با تروریسم اعلام كرد: حدود سه هزار اروپایی در قالب گروه های تروریستی در عراق و سوریه فعالیت می كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم اعلام کرد: حدود سه هزار اروپایی در قالب گروه های تروریستی در عراق و سوریه فعالیت می کنند.

نشریه فرانسوی زبان 'لوتان' سوئیس نوشت؛ 'ژیل دو کرشوو' (Gilles de Kerchove) هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم که پیشتر در ماه ژوییه (تیر - مرداد) از فعالیت دوهزار اروپایی در گروه های تروریستی در عراق و سوریه سخن گفته بود، این بار این تعداد را سه هزار نفر اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به این که امکان دارد افزایش شمار اروپاییان به دلیل پیشروی گروه 'داعش' در عراق باشد، افزود: بیشتر این افراد از فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک به عراق و سوریه رفته اند. همچنین تعداد اندکی از اتباع اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اتریش نیز به گروه های تروریستی پیوسته اند.

کرشوو با اشاره به این که 20 تا 30 درصد این افراد به کشورهای مبدا باز می گردند، گفت: چالش اصلی دولت ها در قبال این افراد برآورد میزان خطری است که این افراد برای کشور خود دارند و نیز یافتن راه های مقابله با آن است.

پیشتر 'برنار کزنوو' وزیر کشور فرانسه اعلام کرده بود نزدیک به یک هزار شهروند فرانسوی در قالب گروه های تندرو در سوریه و عراق به سر می برند.

روزنامه بلژیکی 'لِکو' نیز هفته گذشته گزارش داد: حدود 400 شهروند بلژیکی در میان شبه نظامیان افراطی در سوریه فعال هستند واز این تعداد 90 نفر به این کشور بازگشته اند.

کشورهای اروپایی امروز در حالی تدابیر امنیتی ویژه برای مواجهه با تروریست های غربی بازگشته از عراق و سوریه در پیش گرفته اند که در آغاز ناآرامنی های سوریه از گروه های مسلح مخالف دولت 'بشار اسد' حمایت می کردند.

۱۳۹۳/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...