نسخه چاپی

دیدگاه بسیج درباره فعالیت زنان در كافی‌ شاپ‌ ها

رییس بسیج زنان كشور، با انتقاد از فعالیت زنان در كافی شاپ ها گفت: این شغل شخصیت و هویت زنان را زیر پا له كرده و به كرامت و جایگاه آنان لطمه می زند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس بسیج زنان کشور، با انتقاد از فعالیت زنان در کافی شاپ ها گفت: این شغل شخصیت و هویت زنان را زیر پا له کرده و به کرامت و جایگاه آنان لطمه می زند.

«مینو اصلانی» افزود: جامعه اسلامی ایران برای زن و قداست او ارزش بسیاری قائل است و به خاطر همین کرامت و ارزش، اجازه نمی دهد که از زن به عنوان نیروی کار ارزان در هر جایی بهره برداری شود.

وی با ابراز تاسف از بکارگیری برخی کارفرمایان از زنان به عنوان نیروی ارزان و مطیع که بهترین کار را ارائه می دهند، ادامه داد: باید برای حفظ هویت انسانی، دینی و الهی زن تلاش کرد، در صورتیکه قرار است از توان زن برای پیشبرد جامعه بهره گرفته شود، باید از فکر و اندیشه او استفاده کرد نه اینکه به عنوان یک نیروی کار ارزان و دم دستی او را در جایگاه ناصواب قرار دهیم.

رییس بسیج زنان کشور بکارگیری زنان در امور پست را ظلم مضاعف به زن دانست که در غرب هم نمونه آن را شاهد هستیم زیرا به گفته وی، در این کشورها زنان به عنوان نیروی ارزان به هر صحنه ای کشانده می شوند و در خیابان ها به هر شغل پستی روی می آورند.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری جایگاه ویژه ای برای زن قائل است، از مسوولان خواست زمینه های فعالیت در شان و شایسته زنان را فراهم سازند.

* فعالیت زن در کافی شاپ در شان او نیست

اصلانی با تاکید بر ممانعت از فعالیت زنان در حرفه های پست و دور از شان آنها، گفت: اگر قرار است زن در جامعه حضور فعال و اقتصادی داشته باشد، باید در مراکزی بکار گرفته شود که به فکر و اندیشه او نیاز است، برای این کار هم باید ساز و کارها فراهم شود.

وی تصریح کرد: باید از بکارگیری زنان در مشاغلی که در شان آنها نیست، از جمله کار در کافی شاپ ها که محل تردد و حضور افراد مختلف است، جلوگیری شود.

اصلانی خاطر نشان کرد: شایسته زن مسلمان نیست که به عنوان خدمتکار در مکانی که همه نوع آدم در آن حضور می یابد، خدمت رسانی کند، این احترام به شخصیت زن و ایجاد شغل برای زنان نیست، بلکه له کردن شخصیت و هویت زنان در زیرپاست.

وی در پاسخ به این سوال که شاغلین در این مکان ها در صورت انصراف از این کار چه باید بکنند، گفت: کارفرما موظف است حق و حقوق آنها را پرداخت کند، زیرا او حق ندارد، از آنها استفاده ابزاری کند.

اصلانی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بهترین مرجع برای کار آفرینی برای زنان است، ادامه داد: زنان باید توسط این معاونت به سمت فعالیت در تولیدی ها و تعاونی های مزبور که شایسته آنهاست، سوق داده شوند.

وی یادآور شد: زنان در طول تاریخ همواره در تولید و چرخه اقتصاد، نقشی تاثیرگذار داشتند از این رو آنها می توانند امروز هم با فعالیت در این عرصه ها، جامعه را به پیش ببرند.

۱۳۹۳/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...