نسخه چاپی

افزایش حقوق فرهنگیان از زبان وزیر آموزش و پرورش

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش گفت:‌آموزش و پرورش كنار سایر فعالیت‌ها خود را مكلف می‌داند كه به موضوع افزایش حقوق فرهنگیان رسیدگی كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی در پاسخ به این پرسش آموزش و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز کشور را تربیت می‌کند، بنابراین این انتظار وجود دارد که دولت و مجلس حمایت بیشتری را از آموزش و پرورش داشته باشند و اولویتی را که برای برخی از بخش‌های کشور از جمله بخش بهداشت و درمان شاهد هستیم در بودجه سال 94 و در برنامه ششم توسعه برای آموزش و پرورش شاهد باشیم، آیا در این زمینه مذاکرات لازم را با دولت و مجلس برای حمایت بیشتر از این وزارتخانه آغاز کرده‌اید؟" اظهار داشت:‌ اگر پیگیری وزارت آموزش و پرورش نبود، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس از ارائه طرح رتبه بندی معلمان به مجلس تا پایان امسال خبر نمی‌داد. باید توجه داشت که اجرای طرح رتبه بندی معلمان بار مالی زیادی را به همراه دارد.



طرح رتبه بندی معلمان گامی در جهت افزایش سطح رفاه و معیشت معلمان

وی افزود: با پیگیری‌های آموزش و پرورش شاهد بودیم که در مراسم آغاز سال تحصیلی 93-94، معاون اول رئیس جمهور به صراحت از پیگیری طرح رتبه بندی معلمان خبر داد، امیدواریم این کار به سرعت انجام شود و یک گام در راستای افزایش سطح رفاه و معیشت فرهنگیان باشد همچنین در آغاز سال تحصیلی جدید به بحث معیشت فرهنگیان نیز اشاره شد.



آغاز رایزنی‌ها برای توجه بیشتر به آموزش و پرورش در بودجه سال 94

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در دولت کارها را پیگیری کردیم به خصوص در معاونت راهبردی ریاست جمهوری که بودجه‌‌ها در آنجا شکل می‌گیرد پیگیر‌ی‌ها را انجام می‌‌دهیم. امیدواریم در بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش بهتر دیده شود.



وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر آموزش و پرورش برای دولت یازدهم در اولویت نبود بودجه این وزارتخانه 26 درصد افزایش نمی‌یافت این در حالی است که بودجه دولت 11 درصد افزایش داشته است.



فانی در پاسخ به این پرسش "با توجه به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش‌وپرورش،‌حقوق معلمان چقدر افزایش یافته است؟" گفت: افزایش حقوق مبنایی برای توجه به یک وزارتخانه نیست، یک وزارتخانه در سال 92 و 93 بودجه مصوبش مشخص است و در این دو سال بودجه آموزش و پرورش بیش از 26 درصد یعنی یک چهارم رشد داشته است این در حالی است که بودجه دولت در سال‌های 92 و93،‌ 11 درصد رشد داشته است و این نشان دهنده آن است که دولت یازدهم نسبت به آموزش و پرورش توجه داشته است.



با این افزایش بودجه بازهم حق آموزش و پرورش را ادا نکرده‌ایم

وی بیان کرد:‌البته رئیس جمهور، معاون اول و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور بارها اعلام کرده‌اند که با این افزایش بودجه بازهم حق آموزش و پرورش را ادا نکرده‌ایم و به محض اینکه گشایشی در مباحث اقتصادی کشور ایجاد شود به آموزش و پرورش توجه لازم را خواهیم داشت.



اعتقاد رئیس جمهور به نقش کلیدی آموزش و پرورش در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بسیاری از جلسات هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمانی که یک مشکل فرهنگی و اجتماعی مطرح می‌شود، رئیس جمهور می‌گوید که کلید حل آن در آموزش و پرورش است و این جمله از توجه رئیس جمهور به نقش کلیدی آموزش و پرورش حکایت دارد.



فانی عنوان کرد:‌ هم‌اکنون مشکل این است که دولت با محدویت اعتباری مواجه است و همین موضوع امکان رشد بیشتر بودجه آموزش‌وپرورش را در سال جاری فراهم نساخت. امیدواریم در بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه با پیگیری‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش،‌ ذهنیت خوبی در مجموعه تصمیم گیرندگان بودجه در مجلس و دولت ایجاد شده و وضعیت بهتری را برای سال 94 شاهد باشیم.



وزارت آموزش‌و پرورش خود را مکلف به پیگیری افزایش حقوق فرهنگیان می‌داند

وی در پاسخ به این پرسش "‌ آموزش‌وپرورش به منظور افزایش حقوق فرهنگیان طرح و برنامه‌ای را در دست اجرا دارد یا خیر؟" گفت:‌افزایش حقوق موضوعی نیست که یک وزیر قادر به حل آن باشد و برای تحقق آن باید اعتبارات دولت پاسخگو باشد، نمی‌شود بنده اظهار نظری کرده و حکمی را صادر کنم که فردا از آن پول درآید، کار پیچیده‌تر از این صحبت‌هاست اما وزارت آموزش و پرورش در کنار سایر فعالیت‌ها خود را مکلف می‌داند که به موضوع افزایش حقوق فرهنگیان رسیدگی کند.



وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ معاون اول رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس در روز اول مهر گفت، وضعیت معیشتی و حقوق معلمان مناسب نیست و دولت برای بهبود این وضعیت تلاش می‌کند، به محض اینکه گشایشی در وضعیت مالی دولت ایجاد شود بحث معیشت فرهنگیان در اولویت است.



فانی بیان کرد:‌این صحبت‌ها چند پیام دارد، نخست آنکه وزارت آموزش و پرورش پیگیر موضوع افزایش حقوق فرهنگیان است و ذهن مسئولان نسبت به این موضوع آمادگی کامل دارد ثانیا دولت قول داده‌ است تا به محض گشایش در وضعیت اقتصادی کشور اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. بنده به عنوان خدمتگزار آموزش و پرورش از هر روشی که امکان تامین این نیاز به حق معلمان وجود داشته باشد، کوتاهی نمی‌کنم اما برخی اوقات افراد این موضوعات را با تبلیغات همراه می‌کنند، به اعتقاد بنده این مسائل نیاز به تبلیغات و اعلام رسانه‌ای ندارد. باید کارها و تلاش‌ها را انجام داد، هر زمان این تلاش‌ها به نتیجه برسد معلمان آثار آن در حکم حقوقی خود مشاهده می‌کنند.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...