نسخه چاپی

میزان و نحوه دریافتی متخصصان مقیم در بیمارستانها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینكه رسیدگی به اسناد پزشكی مقیم بودن پزشكان متخصص به عهده ماست كه میزان آن بسته به درجه تخصص یا فوق تخصص پزشكان تفاوت دارد گفت: حق مقیم بودن از 500 هزار تا یك میلیون تومان در هر شیفت متغیر است.

به گزارش نما، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح پزشکان مقیم در بیمارستان‌های بالای 64 تخت است که یکی از بسته‌های خدمتی طرح تحول نظام سلامت است، هم اکنون در حال اجراست، گفت: زمانی بود که تاکید داشتیم پزشک oncall باشد.

وی افزود: اما این برنامه دچار اشکال بود، زیرا معمولا بیماران اورژانسی که نیمه شب با مشکلی مواجه و به بیمارستان مراجعه می‌کردند، ممکن بود تا پزشک مربوط مطلع شود و خود را به بیمارستان برساند زمان زیادی طول بکشد. پزشک در بیمارستان مقیم نبود، در حالی که برای چنین بیمارانی مراقبت‌های اولیه‌ حائز اهمیت است اما پزشک دیر می‌رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برای پر کردن این خلاء، حق مقیم بودن برای بیمارستان‌های بالای 64 تختخوابی مشخص و نقدا به پزشکان پرداخت می‌شود تا انگیزه آنها بالا برود اظهار کرد: این یک کار لازم و ضروری بود و هم به لحاظ فنی و تکنیکی و استانداردهای موردنیاز واجب به نظر می‌رسید.

محسنی بندپی ادامه داد:‌ رسیدگی به اسناد پزشکی مقیم بودن پزشکان متخصص به عهده ماست که میزان آن بسته به درجه تخصص یا فوق تخصص پزشکان تفاوت دارد ولی از 500 هزار تا یک میلیون تومان در هر شیفت متغیر است.

وی همچنین با بیان اینکه همیشه عنوان می‌شد پزشکان متخصص در مناطق محروم حضور حداقلی دارند گفت: در راستای افزایش حق ماندگاری پزشک در بیمارستان‌های مناطق محروم نیز بسته جدیدی تعریف شد که اکنون در حال انجام است.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...