نسخه چاپی

برگزاری مانور زلزله و حمل و نقل با نظارت ژاپنی ها

نخستین مانور حمل و نقل و مسیرهای اضطراری با فرض وقوع زلزله با نظارت متخصصان ژاپنی در مركز مدیریت بحران تهران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مسدود شدن معابر شهری در هنگام وقوع حوادث و سوانح به ویژه زلزله یکی از مشکلات امدادرسانی به شمار می آید که چاره کار آن تعیین مسیرهای دارای اولویت از قبل و برنامه ریزی برای بازگشایی در زمان حادثه است.

سازمان همکاری های ژاپن (جایکا) بیش از ۱۰ سال سابقه همکاری در مطالعات زلزله تهران دارد و متخصصان آن در مانور شبکه حمل و نقل اضطراری که با عنوان پست فرماندهی برگزار شد، مشارکت داشتند.

بر اساس این گزارش، فرضیه این مانور وقوع زلزله ای به شدت ۷ ریشتر در گسل شرق تهران(منطقه۴) بود که به بزرگراه ها و معابر منطقه از جمله بزرگراه های شهید همت و شهید بابایی آسیب رساند و حمل و نقل در این مسیرها مختل شد. بنابراین بلافاصله ستاد مدیریت بحران منطقه و مرکزمدیریت بحران شهر تهران به حال آماده باش در آمدند و نیروهای عملیاتی از جمله پلیس راهور در قالب گروه حمل و نقل برنامه عملیاتی و از قبل طراحی شده بازگشایی معابر اصلی و دارای اولویت(اضطراری) را تمرین کردند و شبیه سازی مدیریت اضطراری حمل و نقل انجام شد.

احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه این مانور گفت: داشتن برنامه حمل و نقل اضطراری و انجام تمرین بازگشایی معابر اولویت دار ضروری است و طرح های مطالعه شده در این زمینه باید از سوی نهادهای دخیل در موضوع اجرا شود.

در این مانور علاوه بر متخصصان جایکا، متخصصان سازمان های آب، برق، گاز، پلیس راهور و بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم حضور داشتند.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...