نسخه چاپی

عضو حزب موتلفه: اصولگرایان برای رسیدن به وحدت حداكثری با پایداری‌ها هم ائتلاف می‌كنند

عضو شورای مركزی حزب موئلفه اسلامی با بیان اینكه اصولگرایان برای موفقیت در انتخابات مجلس نیاز به وحدت حداكثری دارند، گفت: برای رسیدن به این امر فرقی نمی كند با پایداری‌ها و یا هر جبهه و تشكل دیگری ائتلاف كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، حمیدرضا ترقی، درباره ساز و كار این روزهای اصولگرایان جهت حضور در انتخابات پیش رو مجلس، گفت: بنابر آنچه كه در برنامه كلی اصولگرایان وجود دارد، اصولگرایان به دنبال یك ائتلاف حداكثری هستند و برایشان فرقی ندارد كه در این ائتلاف با پایداری ها همراه شوند یا جبهه یا تشكل خاص دیگری چون برای موفقیت در انتخابات نیاز به یك وحدت حداكثری است.

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: آنچه كه تاكنون صورت گرفته است درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یك وحدت كامل فراهم شده ولی درباره انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هنوز گفت‌وگوها و رایزنی ها ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال كه برخی از اصولگرایان نگران تكرار اشتباهات گذشته پایداری ها و در ادامه آن آسیب دوباره به بدنه اصولگرایی نزد اذهان عمومی هستند، تصریح كرد: این اختلاف نظرها در بین اصولگرایان بعضا وجود دارد. اما خوشبختانه در مورد این مسئله یك آسیب شناسی صروت گرفته است و مذاكرات پیرامون ائتلاف یا وحدت با پایداری ها یا سایر تشكل های اصولگرایی نیز حول همین مسائل دنبال می شود.

ترقی ادامه داد: علاوه بر این، نگاهی به گذشته و نتایج چند نمونه از ائتلاف های صورت گرفته بین اصولگرایان مانند استیضاح وزیر علوم و همچنین آخرین انتخابات شورای نیز در مذاكرات مورد توجه قرار می‌گیرد تا در نهایت با راهکار جدید و در عین حال پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته به یک وحدت یا حداقل یک ائتلاف حداکثری دست پیدا کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: مهمترین بحث در مذاکرات پیش روی اصولگرایان تعیین وتعریف محور اصولگرایان در ادامه راه است

به گفته ی او، اصولگرایان محور را به عنوان شخص یا جریانی که تا به حال به آن تکیه نکرده اند قبول نداشته چون اعتقاد دارند که برای یک وحدت جامع و کامل نیاز به یک محور جامع و مقبول برای همه طیف های اصولگرایی ضرورت دارد. بنابراین باید روی مجموعه ای به توافق رسید که همگان آن را به عنوان فصل الخطاب بپذیرند.

ترقی در پایان تاکید کرد: آن چیزی که الان وجود دارد این است که اکثر اصولگرایان روی مجموعه ای به عنوان محوریت با هدف ائتلاف حداکثری تاکید دارند. بر همین اساس نیز اگر در ادامه مسیر، جامعیتن بخواهد ورود داشته باشد طبعا از آن استقبال جدی و حمایت قاطع صورت خواهد گرفت که البته تاکنون چنین اعلامی از جانب آنان صورت نگرفته است.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...