نسخه چاپی

۴ كشته و ۲۰ زخمی در انفجار جنوب بغداد

منابع امنیتی از كشته و زخمی شدن ۲۴ نفر بر اثر انفجار دو بمب در المحمودیه در جنوب بغداد خبر دادند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، رضی محمد علی از فرماندهان نیروهای مردمی اعلام کرد: نیروهای ارتش، پلیس و نیروی مردمی حمله تروریست ها داعش را به منطقه بلد در جنوب تکریت دفع کردند.

وی افزود: درگیری ها با داعش شش ساعت به طول انجامید و تروریست ها از منطقه عزیز بلد که مرکز اصلی آنها محسوب می شود به منطقه بلد حمله کردند اما همه مهاجمان به هلاکت رسیدند.

رضی محمد علی از نیاز مبرم به سلاح و تجهیزات از سوی دولت برای ادامه جنگ با تروریست ها سخن گفت.

این درحالی است که منابع پارلمانی عراق از محاصره همه راه های منتهی به بلد در جنوب صلاح الدین به استثنای جاده بغداد-بلد از سوی داعش خبر دادند و از دولت خواستند که حمایت قوی در این منطقه به عمل آورد.

این منابع بیان کردند: منطقه بلد منطقه‌ای استراتژیک است زیرا دروازه بغداد و خاکریز اول آن است و با سقوط آن بغداد به خطر می افتد.علت حملات مکرر تروریست ها به منطقه بلد نیز همین موضوع است اما ساکنان این منطقه همه حملات را ناکام گذاشته اند.

۴ کشته و ۲۰ زخمی در انفجار جنوب بغداد

از سوی دیگر یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از انفجار همزمان دو بمب در منطقه صنعتی در المحمودیه در جنوب بغداد که کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن بیست نفر دیگر خبر دادند. نیروهای امنیتی زخمی شدگان را به بیمارستان نزدیک منتقل کردند.

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مدیر امور عشایر وزارت کشور نشستی با شیوخ عشایر و بزرگان استان نینوا با حضور عدنان الاسدی قائم مقام وزارت کشور خبر داد.

الاسدی تاکید کرد: تلاش های نیروهای امنیتی و عملیات مداوم آنها برای آزاد سازی موصل با همکاری مخالفان داعش در نینوا ادامه دارد.وزارت کشور از نیروهای امنیتی در همه زمینه ها حمایت می کند و هماهنگی ها بسیار عالی است.کنترل اوضاع هم اکنون در دست نیروهای امنیتی عراقی که پیروزی های متوالی به دست آورده اند است.

در این نشست روسای عشایر بر مخالفت موصلی ها با داعش تاکید کردند و افزودند: هسته‌های مقاومت در موصل در حال شکل گیری است و هماهنگی با مسئولان امنیتی وجود دارد و این نیروها در واقع طلایه داران مقاومت علیه داعش خواهند بود.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به پاکسازی روستای الحلوه و پل الزرکه که طوز خرماتو را به تکریت متصل می کند خبر داد.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...