نسخه چاپی

30 هزار راس دام در پایتخت عرضه می شود

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران با بیان اینكه ۲۹ مركز برای عرضه دام بهداشتی به مناسبت عید قربان در شهر ایجاد می شود، افزود: ۳۰ هزار راس دام برای عرضه در این مراكز پیش بینی شده است.

به گزارش نما، سید احمد صفوی در نشست خبری اظهار کرد: هر ساله به مناسبت عید قربان ضمن عرضه دام در جایگاههای دائمی، تعدادی جایگاه موقت نیز در شهر احداث می شود تا شهروندان بتوانند به دام سالم و بهداشتی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال نیز در مجموع ۲۹ جایگاه در سطح شهر تهران پیش بینی شده که ۱۲ جایگاه با همکاری سازمان دامپزشکی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی نسبت به عرضه دام بهداشتی اقدام می کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تاکید کرد: ۲۶۰ دامپزشک در این مراکز مستقر می شوند تا در دو مرحله سلامت دام را مورد بررسی و تایید قرار دهند یکی پیش از ذبح و دیگری پس از ذبح.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۷۵ نیروی اجرایی، ۱۲۵ نیروی پشتیبانی و ۳۰ ناظر ذبح شرعی در این مراکز مستقر خواهند شد، گفت: در روز عرفه مراکز عرضه دام بهداشتی از ساعت ۹ الی ۱۹ و در روز عید قربان از ساعت ۵ الی ۱۵ در خدمت شهروندان خواهند بود.

صفوی تصریح کرد: ۳۰ هزار راس دام برای عرضه به شهروندان در این مراکز پیش بینی شده که انتظار می رود حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد این دام ها خریداری و ذبح شوند.

وی افزود: در مراکز دائمی عرضه دام قیمت گذاری مشخص است و به ازای هر کیلو ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان اخذ می شود اما در سایر مراکز سقف قیمت تعیین می شود و بازار به صورت رقابتی است.

صفوی تاکید کرد: در صورتی که دام هر گونه مشکلی داشته باشد غرامت به شهروندان پرداخت می شود تا بتوانند نسبت به خرید مجدد دام اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دامهای این مراکز از نقاط مختلف کشور خریداری شده اند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا مشکلی شهروندان می توانند ضمن تمامس با سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ با تلفن ۵۵۰۵۰۰۰ تماس گرفته و موضوعات خود را مطرح و پیگیری کنند.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...