نسخه چاپی

تذكرات كتبی مجلس به دولت

تذكرات كتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی كشور امروز توسط مهرداد بذرپاش قرائت شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این تذکرات به شرح زیر است:

- حسینی نماینده قصرشیرین به وزیر آموزش و پرورش: رعایت حرمت و تکریم ارباب رجوع به‌ویژه خانواده شهدا در بحث نقل و انتقالات آموزش و پرورش شهر تهران.

- ایرانپور نماینده مبارکه و نوروزی نماینده علی‌آباد کتول به رئیس جمهور: چرایی عدم رفع اختلاف سازمان اسقاط خودرو و واردکنندگان خودرو.

- جعفری نماینده خلخال به وزیر راه و شهرسازی: توجه ویژه و تعجیل در آسفالت جاده‌های روستایی و بین‌شهری شهرستان‌های حوزه انتخابیه.

- فتاحی نماینده شهر بابک به وزیر کشور: توضیح علت عدم رعایت قانون توسط فرماندار شهرستان خاتم و ضرب و شتم دامداران توسط عوامل دولتی.

- حسینی نماینده اهواز، جلیلی نماینده مسجدسلیمان، صالحی‌نصب نماینده دشت‌آزادگان، درویش‌پور نماینده ایذه، نوری نماینده شوش، سامری نماینده خرمشهر، انصاری نماینده آبادان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: توضیح علت اظهارات غیرمسئولانه و غیرمرتبط با وظایف وزیر در برنامه پایش که موجب ایجاد نگرانی در مردم استان خوزستان شده است.

-حسین طلا نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی: علت ناتوانی و بی‌برنامگی در انجام وظایف خود به دلیل سهم 45 درصد مرگ و میر حوادث کارگران ساختمانی تهران و ضایعات نخاعی 1000 نفره سال گذشته.

-فتح‌الهه حسینی نماینده قصر شیرین به وزیر اقتصاد: برخورد ناشایست برخی بانک‌های دولتی با مراجعان و نحوه خدمات‌دهی در امور بانک‌ها.

-جلیل جعفری نماینده خلخال به وزیر راه و شهرسازی: توجه ویژه و تعجیل در آسفالت جاده‌های روستایی و بین شهری دو شهرستان خلخال و کوثر.

-آصفری نماینده اراک به وزیر دفاع: تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران کارخانه واگن پارس و تسریع در تعیین تکلیف وضعیت کارخانه. به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در قیمت گذاری مناسب برای محصولات کشاورزی به ویژه کشمش شهرستان خنداب.

-حسینی نماینده زابل به وزیر آموزش و پرورش: نظارت بر عملکرد مدیرکل آموزش و پروش استان سیستان و بلوچستان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل.

-بیاتیان نماینده بیجار به رئیس جمهور: لزوم تجدید نظر در قیمت تضمینی خرید گندم.

-حسن پور نماینده سیرجان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در بهسازی و تعریض جاده سیرجان و گل‌گهر.

-مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد: ضرورت اجرای ماده 142 قانون مالیات‌های مستقیم برای رعایت معافیت کارگاه‌های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های مربوطه در استان اصفهان. به رئیس جمهور: ضرورت دستور لازم برای بیمه کردن کارفرمایان کشاورزی. به وزرای صنعت، خارجه و ارشاد: ضرورت حمایت از صنایع دستی و صادرات آن و حمایت حداکثری از طریق بازاریابی، فعال‌تر شدن سفارتخانه‌ها و مراوده با کارشناسان فرهنگی مستقر در آنها.

-توکلی نماینده الیگودرز به وزیر صنعت: جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت و فاقد استاندارد توسط شرکت‌های خودروساز داخلی.

-کارخانه نماینده همدان به وزیر امور خارجه: حفظ اقتدار، پرهیز از ساده اندیشی و دفاع قهرمانانه از 190 هزار سو که نیاز عملی کشور به حق هسته ای مسلم ملت ایران است و تیم مذاکره کننده هرگز نباید ذره‌ای از آن کوتاه بیاید، به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در اتمام آزادراه همدان- ساوه که 90 درصد آن به بهره‌برداری رسیده است. به وزیر کشور: تسریع در استخدام بیش از 850 نفر از متقاضیانی که قریب به سال از آزمون استخدام در استانداری همدان سپری شده و 230 نفر از آنان از فرزندان معزز شهدا هستند.

-حسینی نماینده قائمشهر به وزیر ورزش و جوانان: توضیح علت عدم اجرای قانون راجع به خصوصی‌سازی باشگاه‌های دولتی. به رئیس جمهور: توضیح علت عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری به دلیل عدم ارائه لایحه. به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تکریم ارباب رجوع در وزارتخانه. به وزیر صنعت: جلوگیری از واردات برنج و قاچاق و ثبت سفارش برای واردات بخش خصوصی و بازنگری در تعرفه واردات و وزیر صنعت، معدن و تجارت: توضیح علت تعطیلی معدن ذغال‌سنگ سنگ رود و البرز غربی و عدم پرداخت حقوق کارگران.

-فتاحی نماینده شهر بابک به وزیر امور خارجه: توضیح علت عقب نشینی از حقوق قانونی در مذاکرات هسته‌ای. به وزیر صنعت: توضیح علت خودداری از فروش کنستانتره.

-کریمی نماینده شادگان به وزیر راه و شهرسازی: توضیح علت عدم تکمیل جاده دارخوین و شادگان و به وزیر راه و شهر سازی و کشور: علت عدم راه‌اندازی بندر شادگان از مصوبات هیأت دولت در سال 85.

-نیاز آذری نماینده بابل به وزیر نیرو: لزوم نظارت بیشتر بر عملکرد مدیریت آب و فاضلاب.

-نوری نماینده شوش به وزاری کشور و ارشاد: لزوم جلوگیری از فیلمسازی آقای کیارستمی در استان خوزستان به دلیل اظهارات موهن وی درباره دفاع مقدس.

-خضری نماینده پیرانشهر به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس و معلمان پیش دبستانی و معلمان آموزشیار نهضت سوادآموزی.

-قادر مرزی نماینده قروه به وزیر آموزش و پرورش: توضیح علت ضعف شدید مدیریتی و نابسامانی در مدیریت کل آموزش و پرورش استان کردستان.

-علیپور نماینده قائمشهر به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تملک جاده سوادکوه به قائمشهر به ویژه سرخ‌کلا چیست؟، به وزیر بهداشت و درمان: علت عدم اختصاص دستگاه سی‌تی اسکن به بیمارستان شهدای زیرآب چیست؟

-منوچهری نماینده پاوه به وزیر بهداشت: تسریع در تخصیص اعتبارات لازم برای سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح همانند سایر سازمان‌های بیمه‌گر. به وزیر دارایی: لزوم تأسیس سازمان ثبت اسناد و املاک در شهرستان روانسر.

-منوچهری نماینده پاوه به وزیر آموزش و پروش: توضیح علت عدم احتساب خدمت در مناطق جنگی محروم برای فرهنگیان و کارکنان ادارات شهرستان جوانرود، به وزیر نفت: تسریع در گازرسانی شهرهای نوده، ازگله و روستاهای شهرستان‌های حوزه انتخابیه، به وزیر نیرو: تسریع در احداث سد جوانرود به منظور تأمین آب شرب، صنعتی و کشاورزی. به وزیر راه و شهرسازی: لزوم بهسازی راه‌های مواصلاتی منطقه اورامانات، به وزیر کشور: توجه به خواسته مردم راجع به عدم انتظار روستاهای سرقلعه و جیگیران از شهرستان ثلاث باباجانی. به وزیر نیرو: لزوم آبرسانی به حداکثر 40 روستا از توابع شهرستان ثلاث باباجانی که در مسیر انتقال آب گرمسیری قرار گرفته‌اند و دچار بی‌آبی شده‌اند.

-بشیری نماینده پاکدشت به وزارت امور خارجه: لزوم پاسخ قاطع به ادبیات سخیف و موهن نخست وزیر انگلستان راجع به مردم ایران. به وزیر نیرو: تسریع در بهره‌برداری و تصفیه‌خانه شهدای توچال سد ماملو به پاکدشت و توجه مسئولان به اظهاراتشان در مصاحبه‌ها و حق آبه کشاوریان و آب شرب مردم منطقه پاکدشت.

-زاهدی نماینده کرمان به وزیر آموزش و پرورش: توضیح علت واگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی بدون برنامه‌ریزی و فراهم کردن تمهیدات لازم. به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در انجام اقدامات لازم و موثر جهت مقابله با کرم خراط درختان گردو استان کرمان.

-برومند نماینده پار‌س آباد به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تغییر مدیریت بانک کشاورزی.

-مفتح نماینده تویسرکان به وزیر نیرو: تسریع در آب شرب روستاهای شهرستان تویسرکان.

-درویش پور نماینده ایذه به وزیر نیرو: تسریع در رسیدگی به بحران آب در شهرستان‌های ایذه، باغ ملک و اجرای طرح‌های ابرسانی در این شهرستان به وزیر راه و شهرسازی. تسریع در تعریض جاده اصلی اهواز – ایذه- لردگان.

-ذوالانوار نماینده شیراز به وزیر اقتصاد: توضیح علت اخذ مبلغ 50 هزار تومان از هر نفر از داوطلبان آزمون استخدامی.

تأمینی نماینده رشت به وزیر کشور: تسریع در اعطای کد روستایی به روستاهای شهرستان رشت.

-حسینی نماینده اهواز، جلیلی نماینده مسجدسلیمان، صالحی‌نصب نماینده دشت آزادگان، درویش‌پور نماینده ایذه، نوری نماینده شوش، سامری نماینده خرمشهر و انصاری نماینده آبادان، سعدون‌زاده نماینده آبادان، موسوی نماینده اهواز، دهدشتی نماینده آبادان، سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، بهمئی نماینده رامهرمز به وزیر صنعت و تجارت: توزیع علت اظهارات غیرمسئولانه و غیرمرتبط با وظایف وزیر در برنامه پایش که موجب ایجاد نگرانی در مردم استان خوزستان شده است.

-خجسته نماینده همدان به وزیر تعاون: لزوم افزایش نظارت بر عملکرد شرکت‌های تابعه وزارت تعاون به ویژه شرکت‌های تابعه شستا، به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در اجرای عملیات ساخت ریل قطار همدان.

-زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر نیرو: لزوم رعایت مصوبات شورای امنیت ملی راجع به طرح گلاب 2، به وزیر کشور: لزوم صدور دستور ویژه برای اجرای بند «ط» مصوبه شورای عالی امنیت ملی راجع به پروژه گلاب 2.

-جعفری نماینده خلخال به وزیر کشور: عدم پرداخت خسارت به کشاورزان و روستاییان شهرستان خلخال در اثر سرمازدگی

امامی نماینده گرگان به سرپرست وزارت علوم: تامین اعتبار و تسریع در ساخت دانشگاه جامع گلستان.

-نادران نماینده تهران به رییس‌جمهور: لزوم رفع تبعیض ناروا در بین بازنشستگان کشوری به ویژه فرهنگیان.

-رجبی نماینده مینودشت و طاهری نماینده گرگان به وزیر صنعت: جلوگیری از واردات بی‌رویه و توجه ویژه به رونق تولید و تقویت زیرساخت‌ها و تقویت سرمایه‌گذاری در صنایع مادر و تقویت صادرات خودرو به کشورهای همسایه، به وزیر امور اقتصاد: تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و تجدیدنظر در سود سپرده‌های بانکی.

-محجوب نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در حل مشکلات راه‌های روستایی شهرستان ری.

-حسینی نماینده اهواز به وزیر نفت: دلیل افزایش حد نصاب تست زبان‌شناسی در آزمون استخدامی وزارت نفت، به رییس‌جمهور: علت عدم اعطای مجوز استخدام به تعداد دو هزار و 676 نفر در آزمون استخدام شرکت نفت.

-طبیب‌زاده نماینده تهران به وزیر امور خارجه: لزوم جلوگیری از افزایش سطح روابط با کشور انگلستان پس از اظهارات موهن و توهین‌آمیز نخست‌وزیر این کشور، به رییس‌جمهور: لزوم تقویت امکانات مهار حریق سازمان محیط زیست.

-جلیلی نماینده مسجدسلیمان به وزیر نفت: لزوم پیشگیری از اعمال سلیقه نسبت به آزمون استخدامی نفت.

-اسدی نماینده مشکین‌شهر به رییس‌جمهور: لزوم دستور بررسی و رسیدگی فوری به حوادث خونبار جاده اردبیل، مشکین‌شهر و اهر، به وزیر راه و شهرسازی: دلایل بی‌توجهی به حوادث خونبار و مرگ‌آور جاده اردبیل، مشکین‌شهر و اهر.

-حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر تعاون: علت تاخیر در صدور دفترچه بیمه سلامت برای کسانی که سابقه بیمه داشتند.

-قاضی‌پور نماینده ارومیه و محجوب نماینده تهران به وزیر صنعت: تسریع در رسیدگی به حل معضل معدن سنگ رود البرز مرکزی در خصوص علت عدم پرداخت سه ماه از حقوق کارگران.

-ندیمی نماینده لاهیجان به رییس‌جمهور: پیگیری مشکلات زیست محیطی و پسماند و عدم انجام فاضلاب شهری، پیگیری حل مشکل خشکسالی و گرمای شدید و از بین رفتن بوته‌های چای.

-رجبی نماینده مینودشت، نظری‌مهر نماینده کردکوی، طاهری نماینده گرگان به وزیر اقتصاد و دارایی: تسریع در ابلاغ و پیگیری استمحال تسهیلات کشاورزی.

-عبدی نماینده خرم‌آباد به وزیر دادگستری: عدم برخورد قاطع قوه قضاییه با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه در کشور.

-اسفنانی نماینده فریدان به وزیر جهاد کشاورزی: دلیل عدم پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان و علت عدم صادرات سیب‌زمینی، به وزیر اقتصاد: علت عدم نظارت بر وضعیت نابسامان بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات، به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم پرداخت معوق مربوط به حق محرومیت پرسنل آموزش و پرورش.

-احمدی نماینده دهلران به رییس‌جمهور: تسریع در ساماندهی مشکلات زلزله زدگان شهرستان آبدانان و دهلران، به وزیر صنعت: تسریع در راه‌اندازی کارخانه سیمان شهرستان دهلران.

-حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تشکیل ستاد پسته در کشور و تامین بودجه به منظور استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه آبیاری.

-بزرگواری نماینده کهگیلویه به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم توسعه مناسب راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استان‌ها.

-سامری نماینده خرمشهر به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تکمیل کمربندی پل یادگار امام تا جاده اهواز خرمشهر، به وزیر اقتصاد: علت عدم واریز مالیات به اداره مالیاتی شهرستان خرمشهر.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...