نسخه چاپی

شرایط هنگ كنگ بحرانی است

عکس خبري -شرايط هنگ کنگ بحراني است

معترضین هنگ​كنگی در اعتراض به حمله طرفداران چین به تظاهركنندگان، مذاكرات با دولت محلی هنگ​كنگ را به تعویق انداختند.

به گزارش نما، هرج و مرج و درگیری​های روز جمعه (۳ اکتبر/۱۱ مهر) راه حل سیاسی در هنگ گنگ را دشوار کرده است. حمله​ طرفداران چین به تظاهرکنندگان باعث به تاخیر افتادن مذاکرات آنان با دولت محلی هنگ گنگ شد که قرار بود روز شنبه (۴ اکتبر/۱۲ مهر) انجام گیرد.



حمله طرفداران چین به معترضین زمانی آغاز شد که رهبران دانشجویان مخالف و جنبشی که مرکز شهر را اشغال کرده​اند، موافقت خود را برای گفتگو با دولت اعلام کرده بودند. درعین حال معترضان خواستار استعفای لیونگ چان یینگ رئیس دولت محلی و نیز عذرخواهی دولت مرکزی چین و همچنین کنارگذاشتن تصمیماتی هستند که مخالفان آنها را محدود کننده​ دموکراسی در هنگ​کنگ قلمداد می​کنند.



هواداران دولت با هجوم به چادرهای معترضان، قصد برچیدن آنها و پایان دادن به حضور خیابانی مخالفان را داشتند. درگیری​های طرفداران و مخالفان دولت در هنگ​کنگ بیش از یک صد زخمی برجای گذاشت.



به گزارش دویچه وله(DW)، معترضین و دانشجویان که بیش از ۸ روز به تظاهرات خود ادامه می​دهند، گفتند که پلیس جلوی حمله طرفداران چین به آنها را نگرفته و حمله​کنندگان را دستگیر نکرده است. به گفته معترضین مهاجمین به صورت گروهی و سازمان یافته عمل می​کردند و از سوی دولت چین "اجیر" شده بودند.



از سوی دیگر شمار تظاهرکنندگان در روز جمعه (۳ اکتبر/۱۱ مهر) کاهش پیدا کرده بود. در این روز باران شدیدی در هنگ​کنگ آمد. دلیل دیگر کاهش شمار معترضین شاید به این بهانه بوده باشد که بسیاری پس از تعطیلی دو روزه به مناسبت روز ملی چین دوباره به سر کار خود بازگشتند. برخی هم گمان می​کنند پیشنهاد دولت محلی هنگ​کنگ برای مذاکره هم در کاهش شمار معترضین نقش داشته است.



دولت هنگ​کنگ در بیانیه​ای در پایگاه اینترنتی خود رسما اعلام کرد که به دلیل بسته بودن مسیرهای منتهی به دفاتر دولت مرکزی، این دفاتر به طور موقت و برای روز جمعه بسته خواهند ماند. دولت محلی هنگ​کنگ به کارکنان خود توصیه کرد به محل کار خود نروند و بر اساس تصمیمات مسئولان ادارات خود عمل کنند.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...