نسخه چاپی

وزیر امور خارجه چین:

آمریكا برای كنترل چین از تایوان استفاده ابزاری می‌كند

عکس خبري -آمريکا براي کنترل چين از تايوان استفاده ابزاري مي‌کند

وزیر امور خارجه چین طی سخنان امروز خود در پكن ضمن انتقاد از اقدامات آمریكا و غربی ها در تضعیف صلح در تنگه تایوان، گفت كه مشكل اینجاست كه دولت این جزیره به دنبال اتكا به غرب است.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین امروز دوشنبه ضمن تاکید مجدد بر سیاست چین واحد و با اشاره به جزیره تایوان گفت که مسأله تایوان همانند یک مهره شطرنج نیست که بتوان با آن بازی کرد.

وانگ ئی طی سخنان امروز خود در پکن به این مسأله اشاره کرد که علت تنش های کنونی، تلاش های تایوان «جهت اتکا به ایالات متحده برای استقلال» و همچنین تلاش آمریکا و سایر کشورها برای استفاده ابزاری از تایوان برای کنترل چین، است

وی همچنین در ادامه افزود: همین اقدامات لجوجانه و شرورانه است که وضعیت موجود را تغییر داده و موجب تضعیف صلح در تنگه تایوان شده و اجماع جامعه بین‌المللی و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل را نقض کرده است.

وزیر امورخارجه چین در ادامه افزود: تایوان آواره ای است که در نهایت به خانه می آید و نه مهره شطرنجی که دیگران از آن استفاده کنند. چین باید دوباره متحد شود و متحد خواهد بود.

اظهارات وانگ ئی در حالی بیان می شود که آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش پکن و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...