نسخه چاپی

بایدن: چین در حال بازی كردن با آتش است

عکس خبري -بايدن: چين در حال بازي کردن با آتش است

رئیس جمهور آمریكا با اشاره به آمادگی كشورش برای دخالت نظامی در صورت وقوع حمله‌ای به تایوان، بر تعهد خود به تضمین امنیت تنگه تایوان و جلوگیری از تغییر وضعیت موجود به‌شكل یكجانبه تاكید كرد.

به گزارش نما، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) از تمایل دولتش برای دفاع از تایوان در برابر هرگونه تهاجمی، به شکل نظامی خبر داد.

بایدن طی نشست خبری با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در توکیو گفت اگر تهاجم نظامی علیه تایوان انجام شود، آمریکا نیز آماده‌ است که به‌شکل نظامی دخالت کند.

وی با ادعای اینکه آمریکا به سیاست «چین واحد» متعهد است اما مدعی شد دولت پکن در حال بازی‌کردن با آتش درخصوص تایوان است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن درباره گفتگوهای خود با کیشیدا توضیح داد: «ما متعهد به دفاع از ژاپن هستیم، زیرا اتحاد بین دو کشور ما یک نیروی خوب در منطقه است. اتحاد ما در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه فضایی، قوی‌تر و عمیق‌تر از گذشته است».

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «ما همکاری خود را با ژاپن در زمینه‌های توسعه فناوری و تولید تراشه‌های الکترونیکی تقویت کرده‌ایم. ایالات متحده متعهد به دفاع از ژاپن است و ما از نزدیک برای اطمینان از آن همکاری می‌کنیم».

بایدن ضمن اشاره به حمایت واشنگتن از تقویت توان دفاعی ژاپن، اضافه کرد: «ما در حال گذراندن دوره انتقالی هستیم و با پایان یافتن آن، جهان قوی‌تر خواهد شد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اثرات آن بر قیمت نفت و مواد غذایی کاهش یابد».
وی با باین اینکه رکود اقتصادی در آمریکا غیرقابل اجتناب نیست، شکل‌گیری مشارکت اقتصادی جدیدی را در آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد که شامل ۱۳ کشور است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به جنگ اوکراین اشاره کرده و گفت: «پوتین بهای سنگینی را بابت رفتار وحشیانه خود در اوکراین و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها پرداخت خواهد کرد. پوتین در تلاش است تا هویت اوکراین را پس از ناکامی در اشغال آن پاک کند».

بایدن ضمن مهم دانستن همکاری واشنگتن با توکیو برای پاسخگو کردن روسیه به دلیل حمله به اوکراین، ادامه داد: «ایالات متحده و ژاپن در حال حرکت برای سازماندهی واکنش بین‌المللی و ایستادگی در برابر تجاوز پوتین به اوکراین هستند».

نخست وزیر ژاپن نیز در این نشست خبری ضمن اشاره به حمایت واشنگتن از امنیت توکیو، گفت جهان با بحرانی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین روبروست که نظم بین‌المللی را تهدید می‌کند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...