نسخه چاپی

رایزنی امیر قطر با روحانی

امیر قطر درتماس تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران، عید سعید قربان را به دولت و ملت شریف ایران تبریك و پیرامون مسائل منطقه‌ای سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از مهر، در تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور کشورمان که جمعه شب انجام شد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و "تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی" به رایزنی در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه جنایات گروه‌های تروریستی و كشتار مردم بیگناه پرداخته و ابراز امیدواری كردند در آستانه این عید سعید، خونریزی‌ها متوقف و شرایط برای امنیت منطقه آماده شود.

روحانی با آرزوی ایامی سعید برای ملل مسلمان بویژه مردم و دولت قطر و با بیان نگرانی‌های جهانی و منطقه‌ای در مورد اقدامات تروریستی و جنایات افراط گرایان، از روسا و مقامات كشورهای منطقه خواست تا با همكاری و هماهنگی و از طریق اقدامات منطقه‌ای به مبارزه با تروریست ها اقدام نمایند.

رییس جمهوری گفت: همه ما باید به‌طور مستمر برای جلوگیری از خونریزی در میان مسلمانان بویژه در این ایام مبارك و ماههای حرام كه در آن قرار داریم تلاش كنیم؛ زیرا منطقه در مرحله بسیار حساس و سختی است، و باید تمامی كشورهاى منطقه با برنامه ریزی و سعی و تلاش از این مرحله عبور كرده و صلح و امنیت را دوباره به مردم آن بازگردانند.

روحانى با تاكید براین موضوع كه ضمن مبارزه با تروریسم لازم است حاكمیت ملی كشورها مورد احترام قرار گیرد، افزود: هرگونه اقدام نسبت به هر كشوری، بدون هماهنگی با دولت آن كشور بی ثباتی را افزایش خواهد داد.

در این مكالمه تلفنی امیر قطر اظهار داشت: مشكلات بسیار جدی بر منطقه حاكم است و باید با حكمت و تدبیر از آن عبور كنیم.

امیر قطر افزود: باید توجه داشت كه این حوادث ارتباطى به شیعه و سنی ندارد و هر دو امروز گرفتار تروریسم هستند.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...