نسخه چاپی

زمان پرتاب 3 ماهواره ایرانی

قائم مقام سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره های ظفر، طلوع و پارس به شرط آماده شدن حامل ها و پرتابگرهای سنگین تر در آینده ای نزدیك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دکتر حمید فاضلی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا در پژوهشگاه فضایی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این هفته در جهان و ایران،گفت:از برنامه های کوتاه مدت سازمان فضایی، پرتاب ماهواره های در دست اقدام از جمله ماهواره شریف ست و ناهید است.

وی همچنین ساخت و بومی سازی ماهواره های بومی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد.

قائم مقام سازمان فضایی ایران درخصوص کندی فعالیت های فضایی از جمله پرتاب ها گفت: این مساله را تایید نمی کنم؛ اعتبارات خوبی در دولت تدبیر و امید به ما ابلاغ شده و امسال در راستای فعالیت های جدید تخصیص های خوبی دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه برنامه های فضایی در بازه زمانی دو تا پنج سال و حتی 40 سال پیش بینی می شود، گفت: ما در زمینه انجام فعالیت های فضایی با کندی مواجه نیستیم.

فاضلی ادامه داد: در انجام فعالیت های فضایی گاه نتایج خوبی حاصل می شود ولی گاه باید منتظر ایجاد فرصت های جدید برای ادامه موفقیت ها باشیم.

به گزارش ایرنا، هر ساله دوازدهم تا هجدهم مهر ماه به عنوان هفته جهانی فضا نامگذاری شده است که در این زمینه برنامه هایی نیز در جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...