نسخه چاپی

برای رفاه حال مسافران شیراز

دهكده آرامش احداث می شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز از احداث دهكده آرامش برای پذیرایی از مسافران شیراز خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد فرخزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهکده «آرامش» در راستای اقامت یک یا دو شبه برای مسافران و خانواده‌ها در باغات قصر و ‌دشت اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های ایام یادروز حافظ افزود: در این زمینه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کارها را تقسیم و متناسب با شأن این ایام، برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم.

فرخزاده ادامه داد: 20 ردیف برنامه شهری شیراز که در دستور کار ما بود، به قوت خود باقی است و در بحث «گذر هنر» که در محور حافظیه راه‌اندازی می‌شود، با اداره ارشاد همکاری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با استناد به آمار، باید گفت که اصفهان، یزد، مشهد و تبریز و برخی شهرهای مرزی کشور در جذب توریست داخلی موفق‌تر از شیراز بوده‌اند و این به معنای آن است که باید برای معرفی شهر شیراز تلاش بیشتر و سازمان‌دهی شده تری داشته باشیم.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در برخی مواقع وقتی مسافران و توریست‌ها در اصفهان هتل خود را کنسل می‌کنند در شیراز نیز هتل تعطیل می‌شود که این وابستگی صنعت گردشگری به شهرها و استان‌های همسایه خوب نیست.

فرخزاده ادامه بیان کرد: آمیختگی ارزش‌ها با هنر فاخر با ذکر تمام حرائم در برنامه‌های امسال سرلوحه کار است.

وی ابراز داشت: در راستای معرفی شیراز و برگزاری برنامه‌های فرهنگی خواهرخواندگی، امسال دو گروه از شیراز به شهر وایمار آلمان سفر کردند که نشست تخصصی حافظ و گوته و بحث غدیر را در دستور کار دارند.

این مسئول فرهنگی همچنین گفت: چندین سال است که سه استان خراسان، قم و فارس معاونت گردشگری و زیارت دارند اما در استان ما این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

فرخزاده متذکر شد: معاون زیارتی استانداری می‌تواند هماهنگی‌های بین بخشی در حوزه زیارت و گردشگری را محقق کرده و بخشی‌نگری‌ها را کاهش دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز سپس اظهار داشت: امسال در حوزه پروژه‌های عمرانی گردشگری برنامه‌های خوبی داریم که از آن جمله «پروژه شیراز قدیم» با مشارکت بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: احداث پارک مینیاتور را در منطقه سه شهرداری هدف‌گذاری کرده‌ایم که تملک آن در حال اتمام است و در بلندی‌های هفت تن به بهره‌برداری می‌رسد.

فرخزاده افزود: هتل کوهستان در پارک 580 هکتاری برف فروشان در دستور کار قرار دارد که در حال تعریف بسته سرمایه‌گذاری برای آن هستیم.

وی یادآور شد: پارک مهارت‌های کودکان که مجموعه تخصصی کودک است در شمار برنامه‌های معاونت فرهنگی قرار دارد و اگر سرمایه‌گذاری وارد میدان شود نخستین پارک تخصصی کشور از این دست را در منطقه چهار همجوار بوستان شقایق احداث می‌کنیم.

فرخزاده افزود: دو نگارخانه در دست پیگیری است که فاز طراحی آن در یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته فرخزاده، بازارچه صنایع‌دستی روبروی ارگ کریمخان در دست طراحی است و هنر شیراز به صورت کارگاهی و مهارتی آنجا تولید و عرضه می‌شود.

احداث تله کابین از باباکوهی تا تنگ الله اکبر

دیگر موردی که معاون شهردار شیراز در مورد برخی از برنامه‌های امسال این معاونت به آن اشاره کرد، بحث تله کابین بود.

فرخزاده در این زمینه اظهار داشت: فراخوان تله کابین اطلاع‌رسانی شده و شش مجموعه پروپوزال ارائه و یک نفر از بین این‌ها انتخاب و بر این اساس دو مسیر در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مسیرها باباکوهی تا تنگ الله اکبر و موزه سنگ و مسیر دوم در پارک 580 هکتاری جبل الدراک از ارتفاعات شروع شده و تا سد تنگ سرخ ادامه خواهد داشت که این مسیرها پس از بررسی نهایی وارد فاز اجرا می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: از سال گذشته اقدامی را در بحث اقتصاد هنر آغاز و بازارچه‌های صنایع‌دستی را راه‌اندازی کردیم که با اقدامات انجام شده از ابتدای امسال 2 هزار شغل ایجاد و دو میلیارد تومان آورده برای هنرمندان استان جذب شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، نمایشگاه‌های عرضه توانمندی‌ها و محصولات هنری در نگارخانه‌های شهر شیراز در آبگینه و نگارخانه ملی برگزار خواهد شد.

فرخزاده ابراز داشت: در حوزه اقتصاد هنر، آموزش شهروندان مستعد و علاقه‌مند زیر نظر اساتید را اجرایی کردیم که افراد دوره‌هایی را گذرانده و بعدها بتوانند دوره‌های تخصصی‌تر شده و به خودباوری و خوداتکایی برسند.

خرید دو دستگاه اتوبوس گردشگری دو طبقه برای مقاصد گردشگری دیگر موضوعی بود که معاون فرهنگی اجتماعی شهردار به آن اشاره و بیان کرد: 20 میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های عمرانی گردشگری اختصاص داده شده که به تحقق بودجه شهرداری بستگی دارد و بخشی ممکن است به سال بعد واگذار شود.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...