نسخه چاپی

مكالمه تلفنی روسای جمهوری ایران و افغانستان

عکس خبري -مکالمه تلفني روساي جمهوري ايران و افغانستان

رییس جمهوری افغانستان با دكتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران مكالمه تلفنی داشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دراین مکالمه تلفنی که عصر یکشنبه انجام شد طرفین با تایید ضرورت حسن همجواری، بر تداوم دوستی میان مردم ایران و افغانستان تاکید کردند.

رییس جمهورى با بیان رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد.

دکتر روحانی با بیان مخالفت کشورمان با امضای توافق امنیتی، و ذکراین نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری های منطقه ای اصلی ترین راه مقابله با تروریسم وافراط گری های قومی و مذهبی است.

رییس جمهور کشورمان با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهارامیدواری کرد تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی ها لطمه نزند.

دکتر روحانی اظهارداشت:تحرکات یکجانبه در حوزه های زیست محیطی می تواند روابط خوب دو کشور را دستخوش مشکلات نماید.

دکترروحانی در خاتمه برای دولت وملت دوست وبرادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات وامنیت کرد.

احمد غنی اشرف زی رییس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همانطور که مطرح کردید افراط گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها علیه آن اقدام کنیم.

رییس جمهور افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی در آن کشور اظهار داشت: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...