نسخه چاپی

سناتور آمریكایی:

باید 4000نیرو به سوریه اعزام كنیم

سناتور «لیندسی گراهام» روز یكشنبه گفت آمریكا برای شكست دادن گروه تروریستی داعش، نهایتا مجبور به اعزام نیروهای زمینی خود به عراق و سوریه خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سناتور «لیندسی گراهام» روز یکشنبه در ادامه حمایت مقامات آمریکایی از اعزام نیروهای زمینی به خاورمیانه، گفت واشنگتن برای شکست دادن داعش نهایتا نیاز به اعزام نیروهای زمینی به عراق و سوریه خواهد داشت.

آقای گراهام که با شبکه سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، گفت نیروهای محلی قادر به شکست دادن داعش نیستند و به همین جهت آمریکا با وجود اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر عدم اعزام نیروی زمینی به عراق، در نهایت مجبور به انجام این کار خواهد بود.

وی در این رابطه گفت: «نمی‌دانم چطور می‌خواهیم بدون آنکه نیروهای زمینی آمریکایی در عراق و سوریه داشته باشیم، این مسئله را حل کنیم. این ارتش افسانه‌ای عربی که می‌خواهیم به عنوان نیروی زمینی در سوریه ایجاد کنیم، نهایتا به تعداد زیادی نیروی آمریکایی برای کمک نیاز خواهند داشت».

این سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی ادامه داد: «آقای رئیس‌جمهور، با مردم رو راست باشید: شما به اعزام نیروی زمینی نیاز دارید. سربازان آمریکایی به عنوان بخشی از ائتلاف به سوریه و عراق می‌روند. برای نابودی داعش به بیش از 4000 سرباز در عراق و سوریه نیاز داریم».

وی همچنین گفت طرح ارائه‌شده از سوی اوباما برای آموزش و تجهیز گروه‌های «میانه‌رو» در سوریه، «از لحاظ نظامی، نادرست» به نظر می‌رسد، چراکه انجام این کار نیازمند ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و توقف حملات ارتش سوریه به مواضع این گروه‌های مسلح است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز 10 سپتامبر طی نطقی تلویزیونی راهبردی را رونمایی کرد که می‌گوید هدف از آن «تضعیف و نهایتا نابودی داعش» است. حملات هوایی در عراق و سوریه و همچنین تقویت بیش از پیش گروه‌های مسلح فعال در سوریه، که واشنگتن آن‌ها را «میانه‌رو» می‌خواند، از اصلی‌ترین بندهای این راهبرد است.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...