نسخه چاپی

ضرغامی: غرب به شدت به حقوق بشر بدهكار است

رئیس سازمان صداوسیما گفت: غرب به شدت به حقوق بشر بدهكار است و باید از ملت‌های ستم دیده عذرخواهی كرده و تاوان جنایت‌های خود را پس دهد.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، جمیله بوپاشا بانوی مبارز انقلاب الجزایر با عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی دیدار کرد.

در این دیدار که به میزبانی عزت الله ضرغامی و در دفتر کار ایشان برگزار شد خانم بوپاشا، مقاومت را تنها وسیله پیروزی در برابر استعمارگران و بهترین راه سعادت ملت‌های آزاده دنیا دانست.

جمیله بوپاشا گفت: مقاومت تنها راه است. پس از آزادی من از زندان، فرانسوی‌ها صورت هزینه‌های زندان و شکنجه مرا برای من فرستاند! بانوی مبارز الجزایری نسل‌ها را یکپارچه و ادامه دهنده راه یکدیگر خواند و افزود: همانگونه که نسل ما در برابر استعمارگران مقاومت کرده، نسل امروز نیز راه گذشتگان را ادامه خواهند داد.

بوپاشا گفت: بعد از ۱۳۲ سال مقاومت در برابر اشغالگران، الجزایر به استقلال رسید و ملت ایران نیز با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و امریکا به نور و روشنایی می‌رسند.

وی افزود: کشور‌هایی که مدعی فرهنگ هستند هرگز بویی از مقاومت بی‌سابقه ملت ایران نبرده‌اند و ملت ایران با وجود اصالت تاریخی، هوشیار‌تر از ملت‌های دیگر است.

بوپاشا با تقدیر و پاسداشت یاد شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی در ایران به روح شهدای انقلاب هر دو کشور درود فرستاد و گفت: استعمارگران فرانسوی گمان نمی‌کردند که زنان الجزایری دوشادوش مردان مبارزه کنند اما زنان با مقاومت دوشادوش مردان، انقلاب الجزایر را به پیروزی رساندند.

این بانوی مبارز الجزایری گفت: فرانسوی‌ها در زمان مقاومت سعی می‌کردند با حمله به خانه‌ها و دستگیری جوان‌های الجزایری و شکنجه آن‌ها انگیزه مقاومت را در ملت الجزایر ضعیف کنند که هرگز موفق نبودند.

بوپاشا افزود: پس از پیروزی انقلاب الجزایر، استعمارگران فرانسه در ‌‌نهایت بی‌شرمی خود طی نامه‌ای که از وزارت دادگستری به دستم رسید، هزینه‌های زندان و شکنجه کردن مرا مطالبه کردند و هرگز به خاطر شکنجه‌های من عذرخواهی نکردند که این نشانه وحشی‌گری آنهاست.

خانم دباغ بانوی مبارز انقلاب اسلامی نیز در ادامه این دیدار شکنجه‌های استعمارگران انقلاب فرانسه را شبیه شکنجه‌های رژیم شاهنشاهی در ایران دانست و گفت: رژیم طاغوت پس از تیرباران شهدای انقلاب اسلامی از خانواده‌های آن‌ها در ‌‌نهایت بی‌شرمی پول تیر‌ها را مطالبه می‌کرد.

رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار گفت: خانم بوپاشا و همرزمان او نشان دادند که تنها راه نجات؛ مقاومت و ایستادگی است. کتاب خاطرات ایشان برای جوانان انقلابی در دهه ۵۰ الهام بخش و حرکت آفرین بود.

ضرغامی افزود: جنایات فرانسوی‌های مدعی دموکراسی در الجزایر بی‌شمار است و به اعتقاد من کمتر در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. هولوکاست واقعی شهادت هزار زن و کودکی بود که از ترس حمله نظامیان فرانسه به غار پناه بردند که در اثر آتش زدن آن توسط دژخیمان فرانسوی زنده زنده در آتش سوختند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به یک و نیم میلیون شهید الجزایری گفت: تاریخ دویست ساله اخیر نشان می‌دهد غرب به شدت به حقوق بشر بدهکار است و باید از ملت‌های ستم دیده عذرخواهی کرده و تاوان جنایت‌های خود را پس دهد. فرانسوی‌ها حتی تا چند سال اخیر از ارائه نقشه مین‌های بکار گذاشته در نقاط مختلف الجزایر برای خنثی کردن آن خودداری کردند.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...