نسخه چاپی

معافیت مردان طلایی بازی‌های آسیایی از سربازی

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح از معافیت دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی از انجام خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، سردار مهرعلی باران چشمه در این‌باره گفت: بر اساس قانون سرباز قهرمان، تمامی دارندگان مدال طلا در بازی‌های آسیایی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند و این معافیت شامل ورزشکاران انفرادی و تیم‌های گروهی نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از فرزندان دارندگان مدال طلا در مسابقات پاراالمپیک آسیایی نیز از انجام خدمت سربازی معاف خواهد شد گفت: تمامی این افراد باید تنها دوران آموزشی خود را سپری کنند و پس از آن کارت معافیت سربازی به آنها ارائه می‌شود.

به گفته باران چشمه، در صورتی که هر یک از این قهرمانان به سربازی اعزام نشده یا در حین انجام خدمت سربازی بوده باشند می‌توانند با ارائه درخواست خود به وزارت ورزش و جوانان نسبت به دریافت معافیت خود اقدام کنند، بنابراین تاکید می‌کنم که ثبت درخواست معافیت این افراد تنها باید از طریق وزارت ورزش و جوانان انجام شود.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلحهمچنین تاکید کرد: برابر قانون به دارندگان مدال‌های برنز و نقره در بازی‌های آسیایی معافیت اعطا نمی‌شود .

باران چشمه درباره امکان اعطای معافیت به فرزندان بانوان قهرمان در بازی‌های آسیایی نیز اظهار کرد: در خصوص فرزندان بانوان، در قانون چیزی پیش‌بینی نشده که به نظرم این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد اما در حال حاضر معافیتی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

با پایان هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد، کاروان کشورمان با کسب ۲۱ مدال طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ مدال برنز به جایگاه پنجم رسید.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...