نسخه چاپی

عملكرد تیم‌های آسیایی در مقدماتی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران با اقتدار توانست راهی جام جهانی 2018 روسیه شود.

به گزارش نما به نقل از میزان: با نتایج کسب شده در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا، ۴ تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد و تیم‌های ملی ایران، کره جنوبی، ژاپن و عربستان توانستند جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کنند.

در گروه A. تیم ایران، کره جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه حضور داشتند. پیش از آغاز رقابت‌ها، پیش‌بینی می‌شد که تیم‌های ایران و کره جنوبی به صورت مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شوند. اما کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند تیم ایران در فاصله ۲ هفته به پایان رقابت‌های مقدماتیف صعود خود را به جام جهانی قطعی کند، آن هم در شرایطی که تا پیش از بازی تشریفاتی مقابل سوریه هیچ گلی دریافت نکرده بود.

اتفاق تعجب‌آور دیگری که در این گروه رخ داد صعود سوریه به مرحله پلی‌آف بود. این تیم که ضعیف‌ترین تیم گروه محسوب می‌شد توانست بالاتر از تیم‌های ازبکستان، چین و قطر قرار بگیرد و به مرحله پلی‌آف صعود کند. هر چند در این مرحله کار بسیار مشکلی دارد و احتمال صعودش به جام جهانی تقریبا محال به نظر می‌رسد. زیرا در این مرحله ابتدا باید رودرروی استرالیا قرار بگیرد و در صورت پیروزی مقابل این تیم به مصاف تیم پنجم کونکاکاف برود. هر چند حضورش در مرحله پلی‌آف هم یک موفقیت بزرگ برای این تیم محسوب می‌شود.

تیم‌های چین و قطر هم در قعر جدول قرار گرفتند تا همچنان در حسرت حضور در جام جهانی بمانند. دو تیمی که با وجود هزینه‌های زیادی که انجام داده بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند و در نهایت رده‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

در گروه B. هم تیم ژاپن به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کرد. تیم عربستان هم که پیش از مصاف شب گذشته این تیم مقابل ژاپن پیش‌بینی می‌شد راهی مرحله پلی آف شود با پیروزی مقابل چشم بادامی‌ها به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد تا استرالیایی‌ها در مرحله پلی‌آف حاضر شوند. تیم استرالیا هم که تصور نمی‌کرد نتواند به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود در مرحله پلی‌آف باید به مصاف سوریه برود. به نظر نمی‌رسد این تیم کار سختی برای پیروزی مقابل سوریه داشته باشد. در صورتی که تیم استرالیا مقابل سوریه به پیروزی برسد باید با تیم پنجم کونکاکاف که یکی از تیم‌های پاناما، آمریکا و هندوراس خواهد بود بازی کند.

۱۳۹۶/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...