نسخه چاپی

كسادی بازار به طلا و سكه رسید

رئیس اتحادیه كشوری طلا و جواهر با اعلام اینكه قیمت طلا همچنان رو به كاهش است و با نزدیك شدن به روزهای پایانی مناسبت‌ها و ایام محرم، بازار داخلی خرید و فروش سكه و طلا رواج و رونق خود را از دست می‌دهد، گفت: قیمت جهانی طلا به پائین‌ترین حد و نرخ دلار به بالاترین حد خود طی 4 سال گذشته رسیده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت طلا همچنان رو به کاهش است و با نزدیک شدن به روزهای پایانی مناسبت‌ها و ایام محرم، بازار داخلی خرید و فروش سکه و طلا رواج و رونق خود را از دست می‌دهد، گفت: قیمت جهانی طلا به پائین‌ترین حد و نرخ دلار به بالاترین حد خود طی 4 سال گذشته رسیده است.

محمد کشتی آرای در مورد وضعیت فعلی بازار طلا گفت: قیمت جهانی طلا به شدت کاهش یافته به طوری که نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی به پائین ترین حد خود طی 4 سال گذشته رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: البته روند نزولی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2014 آغاز شده است، به طوری که طی هفته گذشته نرخ هر اونس طلا 28 دلار کاهش یافته و امروز دوشنبه هم با آغاز به کار بازارهای جهانی 8 دلار دیگر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا همچنان رو به کاهش است و میل به کاهش قیمت دارد، علت اصلی را کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی را افزایش نرخ دلار در بازارهای جهانی دانست و افزود: نرخ دلار به بالاترین حد خود طی 4 سال گذشته رسیده است.

کشتی آرای در مورد وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی عنوان کرد: در حال حاضر روزهای پایانی مناسبت ها در بازار داخلی را می گذرانیم و بازار دارد حالت رواج و رونق را از دست می دهد، در عین حال داریم به ایام محرم نزدیک می شویم و حدود 20 روز دیگر به این آغاز این ایام باقی مانده است.

به گفته وی به طور معمول، قیمت ها در ایام محرم کاهش می یابد و خرید و فروش کم می شود. همپای کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا در بازار داخلی هم کاهش یافته است و آنچه مسلم است این است که دادو ستدهای داخلی تاثیری بر روی قیمت ها نداشته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت ها در بازار داخلی بر اساس قیمت ها جهانی طلا است و بازار داخلی روالی عادی و معمولی دارد.

هم اکنون نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1194 دلار و نرخ دلار در بازار آزاد داخلی 3241 تومان است.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...