نسخه چاپی

الجزیره: تنها قدرتی كه در مقابل افراط‌گری ایستاده، ایران است

شبكه‌ خبری الجزیره گزارش داد: رسانه‌های غربی با پوشش نادرست رویدادهای خاورمیانه به ویژه ایران سبب شدند تا حقایق در منطقه و ایران مخفی بماند؛ این در حالی است كه در صورت عملكرد صحیح این رسانه‌ها، غرب می‌توانست سیاست‌های بهتری اتخاذ كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شبکه‌ الجزیره در گزارش خود آورده است: پوشش رسانه‌های غربی از اسلام و خاورمیانه اغلب امکان هرگونه مشارکت سیاستی خارج از چارچوب دموکراسی لیبرال غرب را غیرممکن می‌کند. زمانی که غرب با چالشی مثل داعش یا القاعده روبه‌رو می‌شود، تنها راه حل بلند مدتی که در نظر می‌گیرد سیاست‌های سکولاریستی در جهان اسلام است.

اما مسلمانان، همانند دیگر مردم دنیا خواهان شکل‌دهی زندگی سیاسی جوامع‌شان توسط خودشان هستند. آن‌ها خواستار سیاستی اصیل و نشات گرفته از اسلام و نه جدایی دین از سیاست‌ هستند، بنابراین می‌توان گفت تنها یک کشور در خاورمیانه است که تاکنون توانسته مدیریتی اسلامی را به مردمش ارائه دهد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

الجزیره در ادامه نوشت: اما غرب نمی‌تواند خود را برای پذیرفتن این واقعیت متقاعد کند. چگونگی پوشش این رسانه‌ها به ویژه بی‌بی‌سی که برای نشان دادن دشمنی و عناد خود با جمهوری اسلامی تلاش می‌کند از عمل جراحی رهبر ایران تایید کننده این مطلب است. بی‌بی‌سی در گزارشات خود همواره تلاش کرده تا آیت‌الله خامنه‌ای را بدون محبوبیت نشان دهد و مدعی شده ایشان در جراحی اخیر از مراقبت‌هایی سطح بالا در بیمارستان برخوردار بودند، در حالی که رهبر ایران در یک بیمارستان دولتی بستری بودند و این عمل نیز مانند جراحی سال 1991 به طور عمومی در رسانه‌ها اعلام شد.

بررسی شمار کسانی که برای پیگیری احوال آیت‌الله خامنه‌ای مراجعت کرده بودند و ظاهر شدن ایشان در انظار عمومی بعد از عمل جراحی نشان داد که ایشان و جمهوری اسلامی ایران اصلا آن‌گونه که بی‌بی‌سی سعی در اثباتش داشت بدون محبوبیت نیستند. هم‌چنین همسر و فرزندان ایشان هیچ یک دخالتی در عرصه‌های تجاری و مشاغل سطح بالای کشور ندارند و این مساله نیز کاملا بر خلاف چیزی بوده که رسانه‌های غربی تلاش کرده‌اند به تصویر بکشند.

این شبکه خبری در ادامه به موفقیت‌های ایران به عنوان کشوری که جزیره‌ی ثبات در منطقه به شمار می‌آید اشاره کرد و نوشت: واقعیت این است که ایران توانسته علیرغم دهه‌ها دشمنی و خصومت غرب جایگاه خود را تثبیت کند. رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1978 ثبات ایران را ناشی از مدیریت درست شاه دانست اما یک سال پس از آن شاه ایران در میان شعارهای انقلابیون از کشور فرار کرد. در سال‌های اخیر سرنوشت مشابهی برای رهبران سیاسی در کشورهایی چون تونس و مصر به وقوع پیوست.

دخالت غرب و آمریکا در خاورمیانه از جمله حمله این کشور به عراق در سال2003 که تنها مخالف آن ایران بود سبب رشد گروه‌های افراط‌ گرا شامل القاعده و داعش در منطقه شد. اکنون داعش نه تنها به یک تهدید جهانی تبدیل شده، بلکه تهدیدی است بزرگ علیه کشورهایی که بخشی از ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش به رهبری آمریکا به شمار می‌آیند؛ در حالی که پیش‌تر از ایدئولوژی آن حمایت می‌کردند.

این در حالی است که تنها قدرتی که در مقابل این تهدید از دمشق گرفته تا بغداد، یا حتی از بیروت تا ریاض ایستاده، ایران است. تلاش‌های بی‌پایان غرب برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران تاکنون شکست خورده باقی مانده است و امروز در نتیجه حمایت غیرقانونی غرب از افراط‌گرایان در سوریه و ادامه نقض تمامیت ارضی این کشور، جمهوری اسلامی ایران در راس مقابله با افراط‌گرایان قرار دارد و قدرت‌های جهانی نیز به آن اذعان می‌کنند.

الجزیره در پایان گزارش خود به حضور موثر و درست مجلس خبرگان در ایران اشاره کرد و یاد آور شد: این نهاد سال‌ها پیش با انتخاب به موقع و درست آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر ایران، توانست کارایی و تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

اگر رسانه‌های غربی و سازمان‌های حقوق بشری دنیا تصویر واقعی ایران را به تصویر می‌کشیدند و وقایع سوریه را به درستی و بر مبنای حقایق نشان می‌دادند، آنگاه غرب می‌توانست سیاست‌های بهتری را اتخاذ کند.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...