نسخه چاپی

سرنوشت كودكان بدون شناسنامه در تهران مشخص می شود

وزیر دادگستری گفت: نباید اجازه دهیم بچه‌ها از تحصیل باز بمانند، خانواده‌ای كه فرزند خود را به دنبال كار می‌فرستد، به خاطر مشكلات اقتصادی دست به این كار می‌زند، از این رو وظیفه داریم به دنبال چاره‌ای برای رفع مشكلات اقتصادی باشیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری، امروز دوشنبه(14 مهرماه) در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک در جمع خبرنگاران گفت: نباید اجازه داد بچه‌ها از تحصیل باز بمانند، خانواده‌ای که فرزند خود را به دنبال کار می‌فرستد، به خاطر مشکلات اقتصادی دست به این کار می‌زند، از این رو وظیفه داریم بدنبال چاره برای رفع مشکلات اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون موردی مشاهده نشده که به خاطر ممانعت از تحصیل فرزندان، والدین آن‌ها مجازات شوند، اما مجازات در این گونه موارد می‌تواند بازدارنده باشد.

وزیر دادگستری گفت: تنها مجازات نمی‌تواند مشکل گشا باشد بلکه مجموعه اقدامات باید صورت گیرد تا کودک بازمانده از تحصیل، کودک خیابانی و یا کودک کار نداشته باشیم.

وی در مورد سرنوشت کودکان بدون شناسنامه در تهران که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، بیان کرد: ما وضعیت این کودکان را در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در حال رسیدگی به آن هستیم و به زودی هیچ کودک بدون شناسنامه‌ای نخواهیم داشت.

وزیر دادگستری درباره وجود فقر طبقاتی در جامعه، گفت: ما سعی داشته‌ایم این فقر طبقاتی را از بین ببریم و یکی از اقدامات ابتدایی برای ایجاد تعادل درآمد طرح سلامت است، که ما در رابطه با این موضوع در ابتدای راه قرار داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مجازات بدنی با بیان اینکه این نوع مجازات بازدارنده است، افزود: البته تجربه نشان داده این موضوع می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد و در صورتیکه فردی به زندان فرستاده شود، پیامدهای منفی از جمله بی‌سرپرست شدن زن و کودک را بدنبال دارد و نیز آشنا شدن فرد با بزه و تخلفات دیگر، از جمله آثار منفی مجازات حبس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: مجازات بدنی هم برای مجرم و هم دیگران می‌تواند درس عبرت باشد، ضمن آنکه مجازات بدنی یک مجازات انسانی، اجتماعی و مدنی است که در دین اسلام نیز آمده است؛ اما متاسفانه نتوانستیم آن را خوب توجیه کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: درصورتیکه احکام را در این مورد سریع انجام دهیم، حتما بازدارندگی خواهد داشت. در عین حال باید گفت مجازات جامعه را نجات نمی‌دهد بلکه فرهنگ، تربیت، پیشگیری و هدایت‌های عمومی موثر‌تر است.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...