نسخه چاپی

تبلیغات پیشگیری از بارداری و كاهش فرزندآوری ممنوع شد

هرگونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و كاهش فرزندآوری با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ممنوع است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور اعاده شده است، از شورای نگهبان موادی از این طرح را مورد بررسی قرار داده است و با اصلاح برخی از مواد این طرح به شرح زیر موافقت کردند.

در جریان بررسی ماده ۲ این طرح نمایندگان با پیشنهاد کمیسیون بهداشت مبنی بر اصلاح و الحاق یک تبصره به این ماده با ۱۲۷ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۲ این طرح آمده است هر گونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزند آوری ممنوع است.

همچنین، در تبصره این ماده آمده است در صورت تخلف رسانه‌ها از حکم این ماده متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن متخلف به مجازات‌های مندرج در ماده ۳۵ قانون مطبوعات مصوب ۲۲/۱۲/۶۴ و اصلاحات بعدی آن محکوم می‌شود.

در این راستا نمایندگان مجلس با اصلاح ماده ۳ این طرح با ۱۴۱ رای موافق ، ۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۳ این طرح آمده است موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدیدات سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی است. وزرات بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مکلف است آئین نامه اجرایی این ماده و تبصره ماده یک را در مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند.

از سوی دیگر نمایندگان مجلس با اصلاح ماده یک و تبصره این طرح موافقت کردند که در ماده یک و تبصره آن بعد از عبارت تهدید سلامت و جسمی، عبارت جسمی و روانی اضافه می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...