نسخه چاپی

بورس تهران عقب نشینی كرد

بورس اوراق بهادار تهران كه در معاملات روز گذشته خود، با افزایش مواجه شده بود،امروز از موضع خود عقب نشینی كرد و به مدار منفی برگشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران که در معاملات روز گذشته خود، با افزایش مواجه شده بود،امروز از موضع خود عقب نشینی کرد و به مدار منفی برگشت.

بورس تهران در حالی معاملات روز سه شنبه خود را آغاز کرد که از موضع روز گذشته خود عقب نشینی کرد و با افت 102 واحدی مواجه شد و به کانال 71 هزار و 718 واحد رسید.

در معاملات امروز تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، بانک صادرات، مپنا، ملی مس و سرمایه گذاری خوارزمی بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای اندکی همچون گل گهر و بانک سینا با تاثیر مثبت کمی مواجه شدند.

همچنین در بازار امروز فولاد آلیاژی ایران، صندوق بازنشستگی و بانک سینا بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و صنایع کاغذ سازی کاوه، سیمان مازندران و پارس پامچال از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.بر این اساس در بازار امروز صنایعی همچون محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و خدمان فنی و مهندسی بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که با لغو تحریم یک بانک خصوصی، نگاه ها همچنان به صنعت بانکداری است و سهامداران با خوش بینی نسبت به لغو تحریم بانکهای دیگر، معاملات این شرکتها را انجام می دهند به طوری که در بازار امروز توجه عمده حقیقی‌ها به گروه بانکی و موسسات اعتباری معطوف شد و این گروه از استقبال گسترده سهامداران برخوردار شدند.

در بازار امروز تعادل نسبی بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها برخوردار شد به طوری که در معاملات امروز حقیقی ها 344 هزار و 152 میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل 343 هزار و 939 میلیون سهم فروختند.

در مجموع در بازار منفی امروز حجم و ارزش معاملات افزایش پیدا کرد به طوری که بیش از 417 میلیون سهم به ارزش 194 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 322 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۳/۷/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...