نسخه چاپی

مقررات اضطراری امریكا برای مقابله با ابولا

وحشت از ورود ویروس مرگبار ابولا به امریكا كه چندی پیش یك فیلمبردار و پنج تن از دانش‌آموزان تگزاس را مبتلا كرده است منجر به وضع قوانین جدیدی از سوی «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری امریكا شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جلسه اضطراری اوباما با مسئولان وزارت بهداشت و درمان در حالی برگزار شد که ده‌ها تن از شهروندان امریکایی بر اثر تماس با دانش‌آموزان و فیلمبردار مبتلا به ابولا در قرنطینه به سر می‌‌برند. براساس سیاست‌های جدید دولت امریکا تمامی مسافران پروازهای هوایی باید تحت آزمایش قرار گیرند تا در صورت ابتلا به ابولا از ورود آنها به میان شهروندان امریکایی جلوگیری شود.

در همین خصوص مراکز قرنطینه‌ای آماده شده است تا مسافرانی که توسط پزشکان مستقر در فرودگاه‌ها بیمار تشخیص داده شوند به این مراکز منتقل شوند.
این در حالی است که مقام‌های کاخ سفید هنوز دستور منع پرواز به غرب آفریقا را صادر نکرده‌اند.
از سوی دیگر مقامات وزارت بهداشت اسپانیا نیز در پی ابتلای یکی از پرستاران بیمارستان مادرید به ابولا تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده‌‌اند.

وزیر بهداشت اسپانیا گفت: ما در حال تحقیق هستیم تا منشأ آلودگی را پیدا کنیم. دو اسپانیایی مبتلا به ابولا کشیش بودند که از طریق تماس با بیماران آفریقایی جان خویش را از دست داده‌‌اند.
تاکنون سه هزار و 338 نفر در آفریقا بر اثر ابتلا به ابولا کشته شده‌‌اند.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...