نسخه چاپی

هدف آمریكا پالایشگاه‌ها و مراكز فرماندهی داعش است

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا روز سه‌شنبه گفت: هیچ‌كس نمی‌خواهد شهر عین‌العرب(كوبانی) سقوط كند اما اهداف راهبردی ائتلاف تحت رهبری آمریكا همچنان پالایشگاه‌ها و مراكز فرماندهی داعش است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت با وجود آنکه آمریکا نمی‌خواهد شاهد سقوط عین العرب (کوبانی) باشد، اما در عین حال اهداف راهبردی ائتلاف تحت رهبری واشنگتن مراکز فرماندهی، زیرساخت‌ها و پالایشگاه‌های تحت اختیار تروریست‌ها است.

خانم ساکی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «روشن است که هدف ما و تمرکز راهبردی ما... بر ساختارهای فرماندهی و کنترل، و پالایشگاه‌های نفتی است. این‌ها مواردی است که ما اقدام نظامی خود را بر آن متمرکز کرده‌ایم».

وی افزود: «هیچ‌کس نمی‌خواهد سقوط کوبانی را شاهد باشد، اما هدف اصلی ما این است که نگذاریم داعش مأمنی برای خود به دست آورد. به همین جهت به دنبال ساختار‌هایی که گفتم، می‌رویم».

عین‌العرب از شهرهای کردنشین سوریه است که در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده است. این شهر از چند روز قبل تحت محاصره گروه تروریستی داعش است، با این حال نه ائتلاف آمریکا و نه ترکیه تلاش چندانی برای کمک به ساکنان این شهر نکرده‌اند.

«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل روز گذشته طی بیانیه‌ای از همه کشورها خواسته بود در صورتی که امکانات لازم را در اختیار دارند، به این شهر کمک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به خبرنگاری که گفت حملات هوایی در سوریه می‌تواند به تقویت نظام این کشور منجر شود، گفت: «ما باید آنچه را که در راستای منافع ایالات متحده و همچنین منافع منطقه است، انجام دهیم. قطعا برخی از برنامه‌های ما، از جمله برنامه آموزش و تجهیز و همچنین کمک‌هایی که ما به مخالفان ارائه می‌کنیم، می‌تواند برای مبارزه با رژیم اسد نیز به کار گرفته شود».

وی ادامه داد: «برنامه آموزش و تجهیز، تنها کمکی نیست که ما به مخالفان سوریه ارائه می‌کنیم. ما مجموعه‌ای دیگر از کمک‌ها را نیز ارائه کرده‌ایم که فعلا نمی‌توانم اینجا آن‌ها را تشریح کنم. ما داریم با دیگر شرکای خود در منطقه که آن‌ها هم انواع مختلفی از کمک‌ها و آموزش‌ها را ارائه می‌کنند، همکاری می‌کنیم. قطعا تقویت مخالفان و ارتقا توان و اعتبار نظامی آن‌ها، نه تنها از دید تاکتیکی، بلکه از جنبه راهبردی نیز حائز اهمیت است، چراکه ما به دنبال پایان دادن به این مسئله از طریق سیاسی هستیم.»

پایگاه خبری «ورد تریبیون» روز سه‌شنبه گزارش داد که عربستان سعودی با همکاری آمریکا آموزش 5000 مخالف دولت سوریه را در خاک خود آغاز کرده است. قرار است این افراد به عنوان نیروی زمینی ائتلاف آمریکا در سوریه به کار گرفته شوند.

۱۳۹۳/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...