نسخه چاپی

درمان بیماری ها با حمام!

حمام درمانی نوعی طب سنتی چینی است و تاریخ 3000 ساله دارد كه هر شخص می‌تواند آن را به راحتی در خانه خود انجام دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بعد از کار سخت روزانه و هوای آلوده که باعث خشکی پوست می‌شود، یک حمام آب گرم بسیار دلپذیر است مخصوصاً اگر این حمام با گیاهان دارویی مخلوط شده باشد.



حمام درمانی فقط خیس شدن بدن نیست بلکه مخلوط آب گرم با یک مایع دارویی است؛ حمام درمانی 3000 سال پیش در چین وجود داشته است.



این روش درمان برای اعضای خانواده سلطنتی رایج بوده است و بین سال‌های 618 – 907 در طول سلسله تانک، مردم برای بهبود سلامت حمام درمانی می‌کردند و بین سال‌های 1644 – 1911 در طول سلسله چینگ این درمان به طور گسترده‌ای در طب داخلی، جراحی، درمان زنان و اطفال مورد استفاده قرار می‌گرفت.



حمام درمانی برای درمان بیماری‌های پوستی مختلف و بیماری‌های مرتبط با اندام حسی مانند گوش، چشم، دهان و بینی، برای برطرف کردن سرما، بهبود گردش خون و رفع درد مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ این طب سنتی چینی را می‌توان در خانه استفاده کرد.



حمام درمانی 1:

مواد تشکیل دهنده باید در آب کاملاً گرم ریخته شوند؛ این گیاهان مخلوط عصاره ریشه داووریا، پوست هلو، گل سرخ، گلپر و گیاه بانکیسا است.



شخص می‌تواند چند دقیقه در مخلوط آب گرم و گیاهان دارویی دراز بکشد؛ این حمام بدن را معطر می‌کند، خستگی را از بین می‌برد و باعث از بین رفتن سرمای پاییزی و زمستانی از بدن می‌شود.



حمام درمانی 2:

تکه‌های شاخه و برگ‌های درخت هلو، درخت سوفورای ژاپن که به درخت عسل و درخت پاگودا نیز معروف است، درخت بید و توت باید در آب وان ریخته شود؛ سپس می‌توانید چند دقیقه در وان دراز بکشید؛ این روش برای درمان بیماری‌های پوستی مانند خارش، جوش به ویژه در طول ماه های تابستان موثر است.



حمام درمانی 3:

برای از بین رفتن شوره سر می‌توانید یک معجون چینی درست کنید؛ این معجون باید در آب گرم خیس شده و سر را با آن شست؛ مواد تشکیل دهنده این معجون گل داوودی قهوه‌ای روشن، 25 گرم زنجبیل وحشی چینی، فلفل سیچوان و نوعی اقاقیای آمریکایی و برگ درخت فلوس یا پرک هندی است.



حمام درمانی 4:

برای سفید شدن پوست چند دقیقه در مخلوط آب گرم و سرکه که در وان حمام درست کرده‌اید، بخوابید.



این حمام‌ها باعث آرامش پوست و جسم، شاداب‌تر شدن و پر انرژی شدن می‌شوند.

۱۳۹۳/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...