نسخه چاپی

الحوثی: از تصمیم رئیس جمهور شگفت‌زده شدیم

رهبر جنبش انصار الله یمن درباره برخی تلاش‌ها برای ایجاد مانع در مسیر تشكیل دولت جدید هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن، ساعتی پیش در نطقی تلویزیونی به تشریح مواضع این جنبش در قبال آخرین تحولات این کشور پرداخت. این سخنرانی که به طور زنده از شبکه العالم پخش شد، یک روز پس از آن صورت گرفت که منصور هادی رئیس جمهور این کشور طی فرمانی احمد عوض بن مبارک را مامور تشکیل کابینه کرد.

الحوثی در بخشی از سخنان خود گفت: رئیس جمهور بعد از دیدار با سفیر آمریکا، دقیقا شخصی را که بر عدم تعیین او به عنوان نخست وزیر توافق کرده بودیم، برای این پست معرفی کرد و ما از این تصمیم شگفت‌زده شدیم.
این در حالی است که جنبش انصار الله یمن با صدور بیانیه‌ای معرفی احمد بن مبارک به عنوان نخست وزیر جدید این کشور را نپذیرفت و آن تصمیمی کاملا خارجی اعلام کرد.

در نتیجه اعتراضات مردمی مستمر، رئیس جمهور یمن «محمد باسندوه» نخست وزیر این کشور را برکنار کرده و قیمت حامل‌های انرژی را کاهش داده بود، ولی معترضان با رد این اقدامات آن را تلاشی برای دور زدن خواسته‌های مشروع مردمی اعلام کردند. سرانجام بعد از چندین هفته و ادامه اعتراض‌ها، قراردادی بین رئیس جمهور یمن و معترضان به امضا رسید که قرار شد تشکیل دولت شایسته سالار، لغو طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی و برکناری دولت فاسد را تضمین کند.

رهبر انصار الله در ادامه نطق تلویزیونی امشب خود افزود: ملت یمن در انقلاب مردمی خود با تمامی امتیازهای سیاسی و اجتماعی برای تحقق خواسته‌های خود به پاخواست. وی تاکید کرد: ملت یمن با عزم کامل عمل نمود و بر تحقق خواسته‌های خود مصمم است، اما نیروهای دولتی انقلابیون را به صورت وحشیانه‌ای در مسیر فرودگاه و نزدیک مقر ریاست جمهوری هدف قرار دادند.

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد که رویکرد جدید باعث حذف هیچ کسی نشده و هیچ یمنی را از مشارکت سیاسی مستثنی نمی‌کند. وی هشدار داد که برخی تلاش‌ها برای سنگ اندازی در ایجاد دولتی عادل و مشارکت ملی وجود دارد. برخی تلاش ها برای مانع تراشی در مسیر انتقال قدرت وجود دارد و کسانی تلاش دارند که این انقلاب را به شکست بکشانند.

سید عبدالملک الحوثی در ادامه نطق تلویزیونی گفت: حملات رسانه‌ای گسترده‌ای علیه کمیته‌های مردمی که در کنار انقلاب مسالمت‌آمیز ایستاد و از آن حمایت کرد، ایجاد شده است. دقت زیادی برای حفظ امنیت شهروندان وجود دارد و میزان زیان‌ها و خسارت‌ها بسیار کم بوده است. وی افزود: موافقتنامه صلح و مشارکت توافقنامه‌ای علیه گروه معینی نبوده بلکه بر اساس عدالت پایه گذاری شده بود.

وی گفت: خسارت‌ها در روز ۱۱ سپتامبر تقریبا صفر بوده و تلاش زیادی برای حفظ امنیت هموطنان انجام شده است. عبدالملک الحوثی گفت: برخی طرف‌ها را نصیحت می‌کنم که به سیاست‌های اعلام شده که مبادی مشارکت را تقویت می‌کند، اعتماد کنند و به دشمنی و درگیری روی نیاورند.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...