نسخه چاپی

كودكان خیابانی بیمه می‌شوند

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: هدف ما این است كه هیچ فرد بدون دفترچه‌ای در كشور نداشته باشیم و حتی كودكان خیابانی را با همكاری سازمان‌های مردم‌نهاد بهزیستی شناسایی كردیم و آنها هم دفترچه بیمه دریافت كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس: مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: 5 میلیون و 600 هزار نفر در کشور دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کردند.

انوشیروان محسنی‌بندپی صبح امروز در شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین رسالت را برای خدمت به آحاد مختلف جامعه دارد.

وی بیان داشت: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان همیشه در بحث بیمه سلامت نوآور بوده است و این امر نشان می‌دهد، ظرفیتی که در کرمان وجود دارد می‌تواند سازمان بیمه سلامت را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران ادامه داد: هدف از بیمه روستائیان این است که روستایی به عنوان قشر مولد کشور همچنان در روستا بماند و از نظر دولتی به آنها برسیم و حمایت اجتماعی وجود داشته باشد.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: یکی از مهمترین ضعف‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که رقم پایین حقوق و مزایای کارکنان را داریم.

وی خواستار انتقال حساب‌های تمام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در بانک‌های این وزارتخانه برای خدمت‌رسانی بهتر به کارکنان این مجموعه شده است.

محسنی‌بندپی افزود: سلامت همیشه به عنوان یک دغدغه و حقوق اساسی انسان‌ها و مطالبه بر آحاد جامعه مطرح است و امروزه یکی از رموز موفقیت دولت‌ها بستگی به نگاه آن دولت به مسئله رفاه به‌ویژه تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بحث سلامت و درمان ما سال‌ها در حاشیه بود، تصریح کرد: منابع مالی برای سلامت می‌تواند به عنوان یک دغدغه قابل طرح باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سلامت با اجرای طرح تحول سلامت از حاشیه به متن آمده است، عنوان کرد: فرصت خوبی ایجاد شده است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

محسنی‌بندپی از آغاز طرح بیمه افراد فاقد بیمه از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: 7 میلیون و 300 هزار نفر در سامانه سازمان بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و 5 میلیون و 600 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

وی افزود: هدف ما این است که هیچ فرد بدون دفترچه‌ای در کشور نداشته باشیم و حتی کودکان خیابانی را با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد بهزیستی شناسایی کردیم و آنها هم دفترچه بیمه دریافت کردند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران اضافه کرد: به علوم پایه باید نگاه بیشتری داشته باشیم و همیشه به بحث درمان نپردازیم و به خدمات مشاوره ای هم توجه شود.

محسنی‌بندپی از رونمایی یک طرح با هدف تجمیع منابع و سیاست‌گذاری نظام بیمه کشور خبر داد و افزود: طرح مذکور برای این است که منابع بیمه در یک سازمان نهادینه کنیم و آن سازمان متولی کار باشد.

وی با اشاره به تدوین بسته خدمتی بیمه خاطرنشان کرد: به‌دنبال این امر هستیم که 77 میلیون جمعیت ایران از منابع عمومی به‌صورت یکسان برخوردار شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران اضافه کرد: آیین‌نامه بیمه اجباری نوشته شده است و دفترچه بیمه باید اجباری شود.

محسنی‌بندپی ادامه داد: جمعیت بیمه‌شدگان در ایران بیشتر از جمعیت کشور ماست و این مشکل با تجمیع اطلاعات بیمه‌شدگان رفع می‌شود که باید سامانه‌ای در این زمینه طراحی شود و اطلاعات بیمه‌شدگان کشور در این سامانه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت به رفاه، تامین اجتماعی و سلامت است، اضافه کرد: وزیر تعاون هم صاحب مطالعه، تئوری و تالیف است و ساز و کاری فراهم شده که ویژه است و این شرایط بستگی به همکاری هدایت و نظارت امور توسط ما دارد و باید پیگیر باشیم و این شرایط را هدایت کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: دولت قصد دارد، افرادی که باید از یارانه، سبد غذایی و بیمه سلامت مجانی برخوردار شوند را شناسایی کند.

محسنی‌بندپی گفت: دفترچه بیمه باید دارای اعتبار باشد و دولت قول داده در تامین منابع سلامت کوتاهی نداشته باشد و به‌دنبال این است که قانون دائمی برای منابع نظام سلامت برنامه‌ریزی کند تا نظام سلامت از منابع کافی و پایدار برخوردار شود.

وی تصریح کرد: در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم و شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در استان کرمان با نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی جلساتی را برگزار کند.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...