نسخه چاپی

تبانی آمریكا و عربستان بر سر نفت ایران

عربستان با آمریكا توافق كرده است در ازای فروش ارزان نفت در بازارهای آسیایی و آمریكای شمالی از حمایت‌های آمریكا در قبال سوریه برخوردار شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه خبری آناتولی روز جمعه در گزارشی از قول رئیس مرکز «سیاست‌های نفتی و انتظارات راهبردی» عربستان سعودی گزارش داده ریاض در راستای وارد آوردن فشار بر ایران و روسیه اقدام به فروش ارزان نفت در بازارهای آسیایی و آمریکای شمالی کرده است.

در همین حال، پایگاه خبری ـ تحلیلی «اگزمینر» ضمن اشاره به این تحلیل، از توافقی پنهان بین واشنگتن و ریاض خبر داده که بر اساس آن واشنگتن از این کشور پادشاهی خواسته در ازای برخورداری از نیروی انسانی و منابع لازم برای پایان دادن به حکومت سوریه، به آن کشور در جنگ نیابتی علیه روسیه کمک کند.

مطابق این گزارش، آمریکا از عربستان خواسته با سر ریز کردن نفت به بازارها قیمت‌ها را پایین کشانده و اقتصاد چند کشور را تخریب کند.

قیمت نفت از آغاز ماه آگوست از متوسط ۱۰۴ دلار به ازای هر بشکه پایین آمده و امروز به مرز ۸۵.۵۲ دلار رسیده است؛ بنا به گزارش اگزمینر، از روز دوشنبه که بازی عربستان آغاز شده قیمت نفت با شتاب زیادی در حال سقوط است.

رشید آبانمی، رئیس مرکز «سیاست‌های نفتی و انتظارات راهبردی عربستان سعودی» به آناتولی می‌گوید عربستان قصد دارد به منظور تغییر مواضع سوریه و محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، نفت را در بازارهای آسیایی و آمریکایی شمالی به قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار به ازای هر بشکه به فروش برساند.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...