نسخه چاپی

رهبر كره شمالی كجاست؟

رهبر كره‌شمالی كه از هفته‌ها پیش در انظار عمومی حاضر نشده، در مهمترین جشن سالانه این كشور، یعنی سالروز تأسیس حزب كار نیز غایب بود. غیبت كیم جونگ اون به بازار داغ شایعات پیرامون ناپدید شدن وی دامن زده است.

به گزارش نما، "کیم جونگ اون"، رهبر کره ‌شمالی جمعه غایب بزرگ شصت‌ونهمین سالروز حزب کار در این کشور بود. نام کیم حتی در فهرست میهمانان ویژه این مراسم نیز که خبرگزاری دولتی کره‌شمالی منتشر کرد، نبود.
جشن سالروز تأسیس حزب کار مهمترین جشن حکومت کره‌شمالی است که بخشی از مراسم آن، دیدار از مقبره دو رهبر پیشین این کشور، پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون بود. کیم ۳۱ ساله آخرین بار اوایل ماه سپتامبر در یک کنسرت در پیونگ‌پاینگ، پایتخت کره‌ شمالی همراه همسرش در انظار عمومی حاضر شد.

وی ماه سپتامبر همچنین، برای نخستین بار از زمانی که قدرت را در اختیار گرفت، در جلسه پارلمان کره شمالی شرکت نکرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله، عدم شرکت کیم جونگ اون در جشن سالروز تأسیس حزب کار به بازار شایعات پیرامون ناپدید شدن او دامن زده است. بازار این شایعات در رسانه‌های کره‌جنوبی و مخالفان کیم که انتظار پایان دوران دیکتاتوری او را می‌کشند، داغ است.

برخی احتمال می‌دهند که کیم جونگ اون در پی یک کودتا از قدرت کنار گذاشته شده است، برخی دیگر نیز احتمال بیماری شدید او را مطرح می‌کنند.

در این میان مقامات کره‌جنوبی تلاش دارند که از این شایعات فاصله بگیرند. یک سخنگوی "وزارت‌ اتحاد دوباره" در دولت کره‌ جنوبی تصریح کرد: زمامداری رهبر این کشور طبق معمول در جریان است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی نیز گزارش داد: مقامات این کشور نمی‌توانند صحت شایعات مطرح پیرامون بیماری کیم جونگ اون را تأیید کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که کیم از ناحیه پا دچار جراحت شدید شده و درمان این جراحت ممکن است تا سه ماه طول کشد.

این منبع آگاه که به مقامات کره شمالی و رهبران چین نزدیک است، تصریح کرد که کیم جونگ اون قادر به کار است و اوضاع را تحت کنترل دارد.

در این میان شایعاتی نیز مبنی بر احتمال وقوع کودتا در کره شمالی و کنار گذاشته شدن کیم از قدرت مطرح است.

شنبه هفته گذشته هیاتی از مقامات بلند‌پایه‌ سیاسی کره‌ شمالی در سفری غیرمنتظره وارد کره جنوبی شد تا در مراسم پایانی بازی‌های آسیایی که در شهر اینچئون کره‌ی جنوبی برگزار شده بود، شرکت کند. ورزشکاران کره شمالی در این مسابقات ۱۱ مدال طلا کسب کردند.

این هیئت، به رهبری هوانگ پیونگ سو، رئیس دفتر سیاسی ارتش کره‌ی شمالی که به عنوان دومین فرد بانفوذ این کشور معروف است، پس از پایان جشن با ریو کیل جا، وزیر "اتحاد دو کره" در دولت کره‌ی جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قابل ذکر است که کیم جونگ اون در مراسم مجلل استقبال از ورزشکاران کره شمالی در پیونگ‌یانگ نیز حضور نداشت.

۱۳۹۳/۷/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...