نسخه چاپی

جمع شدن نمایندگان ده ها كشور برای كمك به غزه

نمایندگان سیاسی ده ها كشور امروز (یكشنبه) در قاهره، پایتخت مصر، جمع شده اند تا در خصوص بازسازی غزه پس از حملات ویرانگر اسرائیل مذاكره كنند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، بیش از یکصد هزار نفر از شهروندان فلسطینی پس از پنجاه روز بمباران غزه توسط اسرائیل بی خانمان شده اند.



اسرائیل در این حملات از طریق هوا، زمین و دریا بسیاری از زیرساختهای شهری را نیز در نوار غزه تخریب کرد.



به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، دولت خودگردان فلسطینی خواستار چهار میلیارد دلار کمک برای بازسازی غزه شده است اما برخی دولتها نگران حمله مجدد اسرائیل و تخریب مجدد زیرساختهای شهری در غزه هستند.



انتظار می رود برخی دولت های حاشیه جنوبی خلیج فارس و برخی دولت های اروپایی در کنفرانس قاهره، خود را به کمک مالی برای بازسازی غزه متعهد کنند.



اما تعهدات مالی دولت های ثروتمند عرب منطقه و برخی دولت های غربی تنها بخشی از ماجراست. بازسازی غزه بدون رفع محاصره آن منطقه توسط اسرائیل امکان پذیر نخواهد بود.



اسرائیل در گذشته انتقال مصالح ساختمانی از جمله سیمان و شیشه به غزه را با این ادعا که این مصالح کاربرد نظامی دارند، به شدت محدود کرده بود.



نوار غزه از سال ١٩٦٧ تا سال ٢٠٠٥ تحت اشغال نظامی اسرائیل بوده است.



با این که ارتش اسرائیل غزه را در سال ٢٠٠٥ ترک کرد، محاصره غزه از زمین، هوا و دریا از آن زمان همچنان ادامه داشته و مردم غزه در تنگنای شدید اقتصادی و اجتماعی زندگی می کنند.



مواد مورد نیاز مردم غزه اغلب از طریق تونلهای زیر زمینی قاچاق از مصر وارد آن منطقه می شود.



۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...