نسخه چاپی

غزه؛ بزرگ‌ترین زندان روباز جهان

عکس خبري -غزه؛ بزرگ‌ترين زندان روباز جهان

اقدامات رژیم صهیونیستی طی سالیان متمادی، غزه را به زندانی برای فلسطینیان تبدیل كرده است.

به گزارش نما، وزارت خارجه روسیه به تازگی اقدامات رژیم صهیونیستی را علیه فلسطینیان به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

مسکو می گوید که رژیم صهیونیستی اساسا غزه را تبدیل به یک زندان روباز کرده است و دو میلیون ساکن آن به مدت ۱۴ سال در محاصره دریایی، هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

وضعیت غزه برای بسیاری از افراد غیرقابل تحمل است؛ این منطقه به عنوان یک «زندان روباز» توصیف شده است، و اوضاع در میانه همه گیری کووید-۱۹ بدتر شده است.
به گزارش «ریلیف وب»، نوار غزه یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های روی زمین است؛ این منطقه حدود ۲.۱ میلیون نفر جمعیت دارد و از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

سال‌ها درگیری و محاصره باعث شده تا ۸۰ درصد از جمعیت برای زنده ماندن به کمک‌های بشردوستانه وابسته باشند.

دسترسی به آب پاک برای ۹۵ درصد جمعیت امکان پذیر نیست و کمبود برق مداوم وجود دارد که بر خدمات ضروری مانند بهداشت، آب و فاضلاب تأثیر می‌گذارد.

تقریبا نیمی از مردم غزه غذای کافی ندارند، حدود ۶۰ درصد از کودکان کم خون هستند و بسیاری از کودکان به دلیل سوءتغذیه از توقف رشد رنج می‌برند.

محاصره غزه را از سایر نقاط جهان بسته است، اقتصاد را فلج کرده و ساکنان را به دام انداخته است - از جمله نسلی از جوانان که هیچ امیدی به چشم انداز توسعه ندارند.

به گزارش «actionaid»، در طول ۱۵ سال محاصره، دو میلیون ساکن نوارغزه در یک «زندان روباز» به سر می‌برند.

در سال ۲۰۱۵، سازمان ملل هشدار داد که غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۰ به یک منطقه «غیر قابل سکونت» تبدیل شود، زیرا محاصره مداوم توانایی صادرات کالاها را از بین می‌برد و تشدید خشونت، تلاش‌های توسعه را معکوس می‌کند.

در حال حاضر محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی پانزدمین سال خود را سپری می‌کند و پیش بینی سازمان ملل برای بسیاری از فلسطینی‌های غزه که با سطح فزاینده‌ای از بیکاری، شرایط وخیم اقتصادی و عدم امنیت رو به رشد زندگی می‌کنند، یک واقعیت است.

دو میلیون نفر در شرایطی مانند محاصره زندگی می‌کنند که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و پایانی برای آن متصور نیست.

از زمان آغاز محاصره، رژیم صهیونیستی چهار حمله به غزه (۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱) انجام داده است؛ این تشدید خشونت‌ها وضعیت وخیم غزه را بدتر کرده است.

هزاران فلسطینی از جمله کودکان زیادی در بمباران‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ده‌ها هزار خانه، مدرسه و ساختمان اداری نیز ویران شده اند.

چهاردهمین سالروز محاصره غزه در ماه ژوئن ۲۰۲۱ تنها چند هفته پس از آخرین حملات هوایی رژیم صهونیستی بود که در آن ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن به شهادت رسیده اند.

در حال حاضر بازسازی غزه با محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در واردات مصالح ساختمانی کُند شده است.

چهارده سال محاصره رژیم صهیونیستی تأثیر مخربی بر جمعیت غزه داشته است؛ این محاصره مسئول کمبود کالاهای اساسی است و ده‌ها هزار نفر را در بیکاری فرو برده است.

مردم غزه عملا در یک زندان روباز زندگی می‌کنند؛ آن‌ها نمی‌توانند آزادانه وارد غزه یا خارج شوند و خانواده یا دوستان خود را ببینند.

رژیم صهیونیستی همچنین آب‌های ساحلی که ساکنان غزه مجاز به ماهیگیری در آن هستند را کنترل می‌کند.
منبع: میزان

۱۴۰۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...