نسخه چاپی

اختلافات قطر و عربستان بر سر مخالفان بشار اسد

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی دو كشور قطر و عربستان بر سر نماینده پیشنهادی‌شان برای ریاست ائتلاف مخالفان سوریه اختلاف دارند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دو کشور قطر و عربستان بر سر نماینده پیشنهادی‌شان برای ریاست ائتلاف مخالفان سوریه اختلاف دارند. پایگاه خبری «گلف‌نیوز» به سفر امیر قطر در روز دوشنبه به شهر جده در عربستان برای دیدار با پادشاه این کشور اشاره کرده و نوشته این دومین سفر اعلام‌نشده امیر قطر به این کشور است.

گلف‌نیوز سپس به رقابت راهبردی دو کشور برای افزایش نفوذ در معادلات منطقه‌ای اشاره کرده و می‌نویسد ائتلاف مخالفان سوریه در روزهای گذشته در توافق برای انتخاب یک نخست وزیر به شکست خورده است. یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه می‌گوید بزرگترین اختلاف در نشست این ائتلاف در ترکیه اختلاف دو کشورهای عربستان و قطر برای انتخاب نامزدهای مورد نظرشان برای ریاست این ائتلاف بوده است.

این مقام مورد استناد که اشاره‌ای به نامش نشده گفته از میان ۱۳ نفری که نامزد کسب این سمت هستند دو نفر شانس بیشتری دارند که یکی نزدیک به قطر و دیگری نزدیک به عربستان است. «ولید الزهبی»،نماینده مطلوب عربستان و «احمد ثوم»کاندید مورد دلخواه قطر است.

یکی از شرکت‌کنندگان در نشست استانبول می‌گوید: «قطر تهدید کرد در صورتی که نامزد مورد نظرش بار دیگر انتخاب نشود حمایت مالی از این ائتلاف را قطع می‌کند.»

۱۳۹۳/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...