نسخه چاپی

نظر احمدی مقدم درباره دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینكه عملیات خرابكاری صحت ندارد و آتش‌سوزی و انفجار هم نداشتیم گفت: ۵ فروند از هواپیمایی كه سقوط كرد تا اطلاع ثانوی فقط پرواز آموزشی انجام می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم تشییع ۷ شهید سانحه سقوط هواپیمایی ناجا در مورد علت سقوط این هواپیما اظهار داشت: چیز جدیدی برای گفتن نداریم؛ حادثه تا آنجا که باید اطلاع‌رسانی شود به موقع اطلاع داده شد. فرمانده نیروی انتظامی گفت: تیم فنی علت سانحه را بررسی می‌کند؛ بنابراین ما به این سرعت نمی‌توانیم دلایل سقوط را بیان کنیم و باید منتظر اعلام نتایج باشیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما از این هواپیما ۵ فروند به صورت فعال داریم ولی هم‌اکنون خواسته‌ایم بجز پرواز آزمایشی پرواز دیگری با این هواپیما انجام نشود تا تیم بررسی صحنه نتایج را مشخص کند. وی ادامه داد: کلا از این نوع هواپیما تعداد قابل توجه‌ای در دنیا وجود دارد و این نوع هواپیما، یک هواپیمای کم سانحه و ایمن است ولی عمر بالای وسایل پروازی شاید نقطه آسیب باشد.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: پروازهای ناجا با دقت بررسی می‌شود و در همین پرواز نیز خلبان سرهنگ بود که نشان از مهارت‌های لازم ایشان و ساعت‌های پروازی زیاد با این هواپیما بوده است. وی از دولت تقاضا کرد که وسایل پروازی جدید و پرظرفیت را در اختیار ناجا قرار دهد.

وی با بیان این مطلب که ناجا برای انجام فعالیت‌های خود اعم از عملیات، امداد و پشتیبانی با توجه به گستردگی کشور نیاز به وسایل پرونده در هواناجا دارد، گفت:‌ در این ۷،۸ سال با حمایت دولت ۲۰ فروند بالگرد با حدود سنی ۱۰ و ۱۵ سال وارد خدمت شده‌اند. فرمانده نیروی انتظامی گفت: بالگردهای قدیمی هم‌اکنون در ناجا کار آموزش را انجام می دهند و وسایل سبک هم برای گشت انجام می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه این نوع هواپیما قیمتش در حدود ۱۰ میلیون دلار است، گفت: همین هواپیمای سقوط کرده هواپیمای گرانی است و برای پرواز نسبتا ایمن است و در هر صورت باید تلاش کرد. هواپیمای جدید جایگزین هواپیمای قدیم شوند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات رسانه‌های بیگانه مبنی بر حمله تروریستی به این هواپیما اظهار داشت:‌ بقایای هواپیما معلوم است و این هواپیما در ۱۹ هزار پایی پرواز می‌کرد، نوع سلاحی که افراد حمل می‌کنند حداکثر بردش زیر ۱۲ هزار پاست و برای زدن این هواپیما موشک بزرگ نیاز بود و بقایای این هواپیما فرضیه را مردود می‌سازد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: خرابکاری صحت ندارد، چرا که آتش‌سوزی و انفجار نداشتیم و موتورها خاموش شدند. شاید اگر روز بود و عوارض زمین بیشتر معلوم بود قطعا هواپیما می‌توانست روی زمین بنشیند.

۱۳۹۳/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...