نسخه چاپی

ظریف: رسیدن به توافق در این مذاكرات بسیار بعید است

وزیر امور خارجه كشورمان پس از فرود در فرودگاه وین در جمع خبرنگاران گفت:هیچ توافقی وجود ندارد تا زمانی كه بر همه موضوعات توافق شود و اعتقاد داریم تا رسیدن به یك توافق جامع راه طولانی در پیش است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف"وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است.

وی ادامه داد: موضوعات بسیار زیادی برای حل و فصل باقی مانده است و همانطور که ریاست محترم جمهور شب گذشته مطرح کردند؛ در رابطه با اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد اما انچه که در چند دور اخیر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، جزئیات بود که می‌توان به بحث غنی‌سازی و برداشتن تحریم‌ها اشاره کرد.

وزیر اموخارجه کشورمان تصریح کرد: ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیاتی که در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای وجود دارد و هم واقعیت برنامه پیشرفته صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بتواند به یک راه حلی دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاشمان را به کار خواهیم برد تا از این چند روز مذاکرات در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را کنیم.

ظریف تاکید کرد: کماکان اعتقاد داریم تا رسیدن به یک توافق جامع راه طولانی در پیش است.

وی افزود: این حرف را که ما در مذاکرات قبلی پیشرفتی نداشته و یا این پیشرفت ملموس نبوده، نمی‌پذیرم، ما تمام این مذاکرات را با هدف حل و فصل موضوعات شروع می‌کنیم و مقداری هم پیش میریم و نتیجه ملموس زمانی احساس می‌شود که توافق صورت گیرد و همانطور که در مذاکرات ژنو پیش‌بینی کردیم هیچ توافقی وجود ندارد تا زمانی که بر همه موضوعات توافق شود.

وزیر امورخارجه کشورمان اضافه کرد: این ها پیش داوری های است که بیشتر جنبه ظاهری دارد و مذاکرات نیویورک مذاکرات خوبی بود و ما توانستیم بسیاری از موضوعات رو بیشتر بشناسیم و زمینه برای بعضی توافقات ایجاد شد اما به دلیل وجود بسیاری از اختلافات به توافق در آن موضوعات نرسیدیم.

ظریف خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان برای رسیدن به توافق در زمان مورد نظر است.

۱۳۹۳/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...