نسخه چاپی

نحوه شركت كری در مذاكرات این هفته وین

یك مقام آمریكایی خبر داده وزیر خارجه كشورش در مذاكرات هسته‌ای روز پنجشنبه بین ایران و گروه ۱+۵ در شهر وین حضور نخواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، گفت‌وگوهای هسته‌ای در سطح عالی بین ایران و کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و دو طرف مذاکره برای رسیدن به راه حلی جامع برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را ادامه خواهند داد.

قبل از آغاز این دیدارها در شهر وین، پایتخت اتریش، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در وین دیداری با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران خواهد داشت. آقای ظریف، روز سه‌شنبه با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

مایکل مان، سخنگوی خانم اشتون روز سه‌شنبه گفت ظریف، خانم اشتون و مذاکره‌‌کنندگان ارشد طرف ایران و گروه ۱+۵ در گفت‌وگوهای روز پنجشنبه حضور خواهند داشت.

یک مقام آمریکایی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته است آقای کری در این مذاکرات حضور نخواهد داشت. یک مقام غربی دیگر هم در گفت‌‌وگو با این روزنامه گفته که مذاکرات پیش رو طولانی نخواهد بود و تنها فرصتی برای دیپلمات‌ها خواهد بود تا اطلاعاتی درباره وضعیت جاری مذاکرات به دست آورند. ایران و کشورهای ۱+۵ در تلاش هستند تا به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا موعد ۲۴ نوامبر برابر با سوم آذرماه دست یابند.

۱۳۹۳/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...