نسخه چاپی

پیشنهاد ایجاد درهای جداكننده در مترو

رییس كمیسیون عمران شورای شهر تهران از پیگیری شورای شهر تهران برای ایجاد درهای جدا كننده محدوده سكو از محدوده قطار خبر داد و گفت: در این زمینه محدودیت بودجه ای نداریم و برای افزایش سطح ایمنی مسافران تلاش می كنیم در ایستگاه‌های شلوغ این موضوع محقق شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: احمد دنیا مالی با بیان این که فعالیتهای مطالعاتی ایجاد درهای جداکننده در ایستگاه های مترو در حال انجام است و امیدواریم تا چند سال آینده در برخی از ایستگاه ها پرمسافر اجرایی شود گفت: مدیران حوزه حمل و نقل معتقدند در بسیاری از کشورها چنین ویژگی وجود ندارد اما در بسیاری از کشور ها نیز ایستگاه های مترو دارای چنین تجهیزاتی هستند.

وی با اشاره به حادثه افتادن یک نابینا به درون محوطه قطار گفت: چنین تجهیزاتی می تواند ایمنی مسافران را افزایش داده و مانع وقوع حوادثی همچون خودکشی در مترو شود.

دنیا مالی با بیان اینکه برای افزایش ایمنی در سکوهای سوار و پیاده شدن مترو مخصوصا در ایستگاه های شلوغ و پرمسافر از درهایی جدا کننده محدوده سکو از محدوده قطار استفاده می شود گفت: این درها به صورت ثابت بر روی لبه سکو قرار می گیرند که در زمان رسیدن قطار و براساس برنامه زمان بندی شده برای خروج و ورود مسافر باز و بسته می شوند.

وی با بیان این که این موضوع در چند جلسه کمیسیون و همچنین صحن علنی شورا بررسی شد؛ هر چند به طور کلی نظر اعضا با این پیشنهاد مثبت بود اما با مخالفت هایی هم مواجه شدیم گفت: کمیسیون عمران و حمل ونقل همواره بر استفاده از این سیستم در خطوط در حال بهره برداری و ساخت تاکید داشته و دارد. مخالفین استفاده از این درها بر این عقیده بودند که میزان حوادثی که اتفاق افتاده به نسبت کل جابه جایی مسافر قابل اغماض است. در مقابل این نگاه اما موافقین طرح تاکید بر توجه به ایمنی هر چه بیشتر مسافرین به خصوص افزایش بهره برداری از خطوط مترو، افزایش رضایت مندی شهروندان و همچنین حساسیت بیشتر در زمانبدی حرکت واگن ها دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیتی که میان اعضای کمیسیون عمران و حمل ونقل درباره اجرای این طرح وجود داشت در تدوین برنامه 5 ساله شهرداری و نیز بررسی و تصویب بودجه سال 93 مقرر شد اجرای این سیستم با 10 ایستگاه آغاز و در طول برنامه 5 ساله تمامی ایستگاه های باقی مانده با در نظرگرفتن اولویت مسافر، به سیستم این درها مجهز شوند.

وی اضافه کرد: شهرداری در حال تکمیل این طرح است و تلاش می کنیم تا پایان امسال این طرح تکمیل و اجرایی شود و از سال 94 به سمت فراگیر کردن این درها در ایستگاه های مترو برویم .

۱۳۹۳/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...