نسخه چاپی

آبادان؛مركز خدمات به پروازهای خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان به مركز خدمات رسانی به پرواز های خارجی تبدیل می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا 'اسماعیل زمانی' روز چهارشنبه در آیین برقراری نخستین پرواز آبادان - شارجه در فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان افزود: بازسازی سالن های پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه آبادان برای تبدیل شدن این فرودگاه به یکی از مراکز پروازی منطقه ضروری است.

وی گفت: امید است شرکت های هواپیمایی داخلی با استفاده از مزیت ها و ظرفیت های موجود در منطقه آزاد اروند، پروازهای بین المللی خود را از فرودگاه آبادان آغاز کنند.

مدیر فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان نیز از اجرای طرح بهسازی فرودگاه آبادان در سه گام ترانزیت خارجی، ترانزیت داخلی و ترمینال خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند اجرا می شود.

'محمدرضا رضایی' با اشاره به انجام مقدمات اولیه برای نصب و راه اندازی دستگاه ILS در فرودگاه آبادان افزود: این دستگاه بزودی راه اندازی می شود.

وی در خصوص اجرای طرح های جدید تقرب پرواز در فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان اظهار داشت: براساس توافقنامه کشور عراق و ایران، هواپیماها می توانند برای فرود در فرودگاه آبادان به خاک عراق نفوذ کنند که این موضوع باعث به صفر رسیدن لغو پروازهای فرودگاه آبادان شده است.

مدیر فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان با اشاره به معرفی واحد ایمنی و آتش نشانی این فرودگاه به عنوان واحد برتر در سطح فرودگاه های کشور گفت: عنوان واحد آتش نشانی برتر پس از بررسی های اداره کل ایمنی و آتش نشانی شرکت فرودگاه های کشور کسب شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین خواستار استفاده از تمام ظرفیت های فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان شد و افزود: قبل از جنگ تحمیلی حجاج 9 استان کشور از آبادان به مناسک حج اعزام می شدند.

'محمد سعید انصاری' اظهار کرد: متاسفانه به رغم دریافت مجدد مجوز اعزام حجاج بیت اله الحرام از فرودگاه آبادان، این امر در دو سال گذشته بدلیل برخی کارشکنی ها صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های فرودگاه آبادان به راحتی می توان حجاج شهرستان های جنوب غرب استان خوزستان را از این فرودگاه به مناسک حج اعزام کرد.

با ورود نخستین پرواز شرکت ایرعربیا به فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان، خط هوایی و پرواز رفت و برگشت آبادان - شارجه از روز چهارشنبه برقرار شد.

۱۳۹۳/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...