نسخه چاپی

نخست‌وزیر عراق: شایعه است؛ بغداد امن است

نخست‌وزیر عراق امروز اعلام كرد كه بر خلاف شایعه‌های منتشر شده، بغداد، امن و تحت كنترل كامل نیروهای امنیتی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق امروز اعلام کرد که بر خلاف شایعه‌های منتشر شده، بغداد امن و تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی است.

به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز» عراق، العبادی که روز چهارشنبه به استان جنوبی «ذی‌قار» رفت و در جشن فارغ‌التحصیلی دوره هفتادوششم دانشکده نظامی این استان حضور یافت، اعلام کرد که «شایعاتی که برخی رسانه‌ها درباره بغداد منتشر کرده‌اند صحت ندارد و بغداد امن و تحت کنترل نیروهای امنیتی است».

نخست‌وزیر عراق همچنین استان دیالی (در شرق عراق) را نیز تحت کنترل نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی دانست و با اشاره به استان صلاح‌الدین (در شمال پایتخت) اعلام کرد که این استان نیز بزودی (از دست گروهک داعش)‌ آزاد خواهد شد.

وی همچنین به قضیه جنایت داعش در پایگاه «اسپایکر» اشاره کرد و گفت که دولت بزودی عاملان (مقصّـر در) این حادثه را شناسایی و به شکلی عادلانه مجازات خواهد کرد.

جنایت داعش در اسپایکر مربوط به خردادماه گذشته است که گروه تروریستی داعش حدود ۱۷۰۰ دانشجوی دانشکده نیروی هوایی این پایگاه نظامی واقع در استان صلاح الدین عراق را اسیر و بسیاری از آنان را به صورت کاملا وحشیانه به قتل رساند. برخی خانواده‌های قربانیان معتقدند که برخی مسئولان این پایگاه در به وجود آمدن این حادثه مقصرند.

۱۳۹۳/۷/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...