نسخه چاپی

خشن‌ترین عناصر داعش از كدام كشور هستند

آمارها و گزارش های موجود در بین كشورهای جهان، حاكی است كه اتباع عربستان سعودی بیشترین اعضای گروه تروریستی داعش را تشكیل می دهند، و خشن ترین آنها نیز هستند.

به گزارش نما، بر اساس آمار شبه رسمي برخي از كشورهاي اروپايي، شمار عناصر گروه تروريستي داعش، به ويژه پس از کنترل آن بر شهر هاي موصل، رقه و ديرالزور به سرعت در حال افزايش است.

پایگاه آمريكايي "Daily Paul" كه در امور امنيتي فعاليت مي كند، شمار عناصر داعش به جز اتباع سوريه و عراق را ۱۵ هزار نفر اعلام کرده است، كه از نقاط مختلف جهان از جمله كشورهاي اروپايي به اين گروه ملحق شده اند، اما شمار واقعي آنها بيشتر از اين است.

بر اساس آمار كشورهاي غربي، اتباع عربستان سعودي بيشترين عناصر اين گروه را تشكيل مي دهند، به گونه اي كه شمار آنها بيش از ۷ هزار نفر است. پس از آن، اتباع كشورهاي تونس با ۵ هزار نفر، اردن با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بيشترين عناصر اين گروه تروريستي را تشكيل مي دهند.

همچنين، دستكم ۳ هزار نفر از عناصر اين گروه نيز از كشورهاي اروپايي هستند به صورتیکه فقط از انگليس هزار نفر عضو اين گروه تروريستي هستند. همچنين، ۲۰ نفر از فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي سال ۱۹۴۸ نيز از اعضاي اين گروه تروريستي هستند. مسأله قابل توجه در اين گزارشها اين است كه طی ۶ ماه گذشته، شمار اتباع لبنانی عضو داعش از ۵۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر افزايش يافته است.

به نوشته روزنامه اينترنتي راي اليوم، اتباع عربستان سعودي خشن ترين افراد داعش هستند و بيشترين حملات انتحاري را انجام مي دهند.

۱۳۹۳/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...