نسخه چاپی

بركناری 150 افسر ارتش عراق توسط حیدر العبادی

بر پایه گزارش‌های جدید، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ۱۵۰ نفر از افسران بلند پایه این كشور را بركنار كرده است.

به گزارش نما، بر این اساس، سرلشکر قاسم عطا، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح، محمد العسکری‌، سخنگوی وزارت دفاع و زهیر الغرباوی، رئیس دستگاه اطلاعات و چند تن دیگر از مقامات نظامی عراق از سوی عبادی برکنار شدند.

این در حالی است که ژنرال بابکر زیباری، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، خبر ایجاد تغییر در ساختار امنیتی و دفاعی این کشور را تایید کرد.

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود اکثر افسرانی که مسئولیت اوضاع را در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، و کرکوک در اختیار داشتند از سمت خود برکنار شدند.

گفتنی است عبادی پیشتر دستور انحلال دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح را صادر کرده بود.

مساله ایجاد تحولات گسترده در ارتش عراق پس از تهاجم گروه تروریستی داعش به این کشور و اشغال موصل مطرح شده بود اما هیچ یک از منابع رسمی عراق تا کنون آن را تایید نکرده بودند.

تروریست‌های داعش در عراق و سوریه بخش‌هایی از این دو کشور را تصرف کرده‌اند. داعش در ماه ژوئن پس از سوریه عراق را آماج حملات خود قرار داد و به سرعت بخش‌هایی از مناطق مرزی بین این دو کشور را تصرف کرد.

به گزارش سازمان ملل تاکنون هزاران نفر در بحران عراق بی‌خانمان شده‌اند.

گفتنی است پیشروی تکفیری‌های داعش در عراق کُند شده است چرا که نیروهای ارتش این کشور و جنگجویان داوطلب در چند جبهه با پیکارجویان نبردهایی سنگین داشته‌ و توانسته‌اند آنان را از چندین منطقه که پیش از این اشغال شده بود بیرون برانند.

در عین حال، شماری از مقامات ارشد غربی به تازگی درباره خطر قریب‌الوقوع گروه تروریستی داعش برای خاورمیانه، امریکا و همچنین اروپا هشدار داده‌اند.

گفته می‌شود این تروریست‌ها با سازمان جاسوسی عربستان سعودی در ارتباط هستند و به طور غیرمستقیم از سوی رژیم اسرائیل نیز حمایت می‌شوند.

۱۳۹۳/۷/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...