نسخه چاپی

كمك دارویی چین به ابولایی های آفریقا

چین چهارمین محموله كمك های دارویی و پزشكی خود جهت كمك به بیماران مبتلا به ابولا را روانه كشورهای آفریقای غربی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، چین پیشتر نیز محموله هایی را به دستور 'شی جی پینگ' رییس جمهور این کشور به کشورهایی که با این بیماری مهلک دست به گریبانند، ارسال کرده بود.

وزارت امور خارجه چین روز جمعه با صدور بیانیه ای از ارسال چهارمین محموله این کشور به آفریقای غربی خبر داد و اعلام کرد که پیشتر و در ماه های آوریل، اوت و سپتامبر نیز کمک هایی به مبلغ 234 میلیون یوان، شامل دارو، خوراک و کمک نقدی روانه این مناطق شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که در کمک های ارسالی نزدیک به 200 کارشناس و پزشک نیز به کشورهای یاد شده گسیل شده اند.

دولت چین که نگران سرایت این بیماری به کشور پهناور خود است، روز جمعه اطلاعیه مهمی در این خصوص صادر کرد که بر اساس آن، مسوولان کمیته بهداشت و برنامه ریزی جمعیت چین موظف شدند اقدامات کنترلی به منظور جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری مهلک به این کشور را در نقاط مختلف به مرحله اجرا بگذارند.

این کمیته هم از ارگانهای دولتی، بیمارستانها و مسوولان بهداشتی مناطق مختلف کشور خواست تا هر اقدامی که در خصوص پیشیگیری و شیوع احتمالی این بیماری در چین لازم است، انجام دهند.

براساس تازه ترین آمار ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی که در تاریخ 12 اکتبر (20 مهر) منتشر شد، تاکنون 4 هزار و 493 نفر بر اثر شیوع این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش همین سازمان، تعداد مبتلایان به این بیماری تاکنون در هفت کشور جهان گزارش شده که عمده مبتلایان در لیبریا، سیرالئون و گینه در غرب آفریقا گزارش شده است.

تعداد مبتلایان به بیماری ابولا 8 هزار و 997 نفر تخمین زده می شود.

۱۳۹۳/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...