نسخه چاپی

برداشت 5 درصدی مركبات به دلیل سرما زدگی

فروش باغ در قبال پرداخت بدهی به بانك

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاكید بر اینكه از باغات غرب مازندران كمتر از 5 درصد محصول برداشت خواهد شد، گفت: اكنون بسیاری از كشاورزان برای پرداخت بدهی بانكها، مجبور به فروش باغات هستند و ثمره آن نیز، تغییر كاربری زمین های كشاورزی و رشد قارچ گونه ویلا در مازندران است.

به گزارش نما شمس الله شریعت نژاد در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با وضعیت تولید مرکبات در استان مازندران گفت: بارش برف سال گذشته در استان مازندران باعث شد که کشاورزان غرب این استان با شرایط سختی مواجه شوند و باغات مرکبات، کمتر از 5 درصد محصول دهند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فشار بانکها برای اخذ مطالبات از کشاورزان افزود: طبق مصوبه هیات دولت، باید به منظور بازسازی باغات، تسهیلات کم بهره به کشاورزان مازندرانی پرداخت شود که این موضوع عملی نشد و باعث شده که امسال، کشاورزان غرب مازندران شرایط سختی را داشته باشند.

وی ادامه داد: ما اکنون بسیاری از مشکلات و راهکارهای حمایتی را به مقامات و مسئولان منتقل کرده ایم، اما خروجی آن چندان مثمر ثمر نبوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در رابطه با میزان تولید مرکبات در غرب مازندران نیز بیان کرد: امسال دولت باید عملا ثابت کند که مدافع بخش کشاورزی است، چراکه هم باغات دچار آسیب هستند و هم کشاورز توان بازسازی باغ را ندارد، لذا برای افزایش تولیدات حمایت دولت از کشاورز امری اجتناب ناپذیر است.

وی در رابطه با میزان خسارات پرداخت شده از سوی دولت نیز گفت: تاکنون یک ریال هم خسارتی به کشاورزان بابت برف سنگین سال گذشته پرداخت نشده و ما هم پیگیری های لازم را انجام داده ایم و امیدواریم که مسئولان نسبت به این قضیه توجه بیشتری داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در مازندران می توان با حداقل هزینه، حداکثر بهره را برد، اما دولتمردان به این ویژگی اهمیت نمی دهند و قوانین بسیاری مصوب شده که توجهی به آنها نداریم و نیاز است که بانکها کمک های خود را بصورت صریح اعلام کنند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس ادامه داد: اکنون بسیاری از کشاورزان برای پرداخت بدهی بانکها، مجبور به فروش باغات هستند و ثمره آن نیز تغییر کاربری زمین های کشاورزی و رشد قارچ گونه ساخت ویلا در مازندران است و این موارد شرایط سختی را برای کشاورز به وجود خواهد آورد.

۱۳۹۳/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...