نسخه چاپی

احمد راستینه در گفتگو با نما:

ورود بانك‌ها به بنگاه‌داری و ایران مال ها مانع تولید است

عکس خبري -ورود بانک‌ها به بنگاه‌داري و ايران مال ها مانع توليد است

نماینده مردم شهركرد ور مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه هایی كه بانك‌ها در آنها ورود می‌كنند، مانند ایران مال ها و عضویت بانك‌ها در نظام‌های بنگاه‌داری متاسفانه توان بانك‌ها را در ارائه خدمات به بخش تولید ضعیف كرده است.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی "نما" با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای واگذار شده بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های مهم مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت است و خوشبختانه مدتی است که کمیسیون های تخصصی ما با ورود به عرصه تحقیق و تفحص تلاش کردند که این ابزار نظارتی خودشان را اعمال کنند.

وی درباره تحقیق و تفحص مذکور، بیان کرد: بانک‌ها باید تعهدات قانونی خود را در راستای تکالیفی که متوجه آنان است، به درستی ایفا کنند و سهم تسهیلات قرض الحسنه و حمایت از تولید و سهم تسهیلات حمایت از تولید مسکن باید در نظام نامه بانکی به صورت شفاف و روشن باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه هایی که بانک‌ها در آنها ورود می‌کنند، مانند ایران مال ها و عضویت بانک‌ها در نظام‌های بنگاه‌داری متاسفانه توان بانک‌ها را در ارائه خدمات به بخش تولید ضعیف کرده است.

راستینه ادامه داد: همچنین باید وام‌های بالای ۵۰ میلیاردی و یا ۱۰۰ میلیاردی که به اشخاص حقیقی و نهادهای حقوقی داده می شود شفاف و روشن شود و چرخه پولی کشور باید به صورت دقیق آشکار و شفاف باشد.

وی افزود: هاله ابهام بر چرخه پولی کشور بانکها را تبدیل به یک نهاد خلق پول کرده است و متاسفانه سودهای مرکبی که بعضا در برخی از این بانک‌ها اخذ می‌شود، باعث شده است که شکایت‌های متعددی از سوی بخش‌های تولیدی به دفاتر نمایندگان مجلس ارسال شود و سبب آسیب‌های جدی به بخش تولید شده است.

وی گفت: در این تحقیق و تفحص همه این مسائل مشخص خواهد شد و امیدوارم نتیجه این تحقیق و تفحص حرکت به سمت شفافیت و اجرای تعهدات قانونی نظام بانک‌ها باشد.

۱۴۰۰/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...